Välkommen Mikael Iivonen

Mikael Iivonen
Mikael Iivonen är ny studievägledare på CBH-skolan. Foto: Jon Lindhe
Publicerad 2023-08-22

Mikael Iivonen är ny studievägledare på CBH-skolan. Han ska vikariera för My Lönn, som är tjänstledig.

– Det känns jätteroligt, spännande och intressant. Jag har fått ett varmt välkommande från alla håll. Möjligheterna till att vidareutvecklas är många – och det verkar hända saker hela tiden, vilket är både roligt och stimulerande.

Vad gjorde du tidigare?

– Jag kommer närmast från Stockholms stad där jag arbetat de senaste nio åren med tyngdpunkt på rätten till utbildning. Uppdraget innebar samverkan och samarbete med både studenter, myndigheter och stadens förvaltningar. Jag är utbildad studie- och yrkesvägledare vid Stockholms universitet, men min yrkeskarriär började på en ekonomiavdelning och formades på de svenska industrigolven.

Vad arbetar du med på CBH?

– Jag är studievägledare för civilingenjörsprogrammet i teknisk kemi och högskoleingenjörsprogrammet i kemiteknik.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– I alla studierelaterade frågor. Till exempel studieplanering, behörighetskrav, antagning till kurser och dispenser.

Vad tycker du om att göra när du inte jobbar?

– På fritiden gräver jag mig ner bakom ett berg av syntar och jobbar på mitt musikprojekt. Jag spelar datorspel, packar ryggsäcken och försvinner in i skogen eller ut i världen, eller bara kopplar av och njuter av livet i gott sällskap av nära och kära.

Text: Åsa Karsberg