Välkommen Sofia Ahlholm!

Leende kvinna.
Sofia Ahlholm. Foto: Jon Lindhe, KTH
Publicerad 2024-03-06

Sofia Ahlholm är ny ekonomiansvarig och gruppchef för ekonomerna på CBH-skolan.

Var kommer du ifrån närmast?

– Jag har jobbat som redovisningschef på Ålands hälso- och sjukvård, den offentliga hälso- och sjukvården på Åland, i åtta år. Innan dess jobbade jag inom den privata sektorn som redovisare och team leader på Alandia försäkring.

Hur kommer det sig att du valde att jobba just på KTH?

– Jag var intresserad av att flytta till Stockholm och såg den lediga tjänsten som ekonomiansvarig på CBH-skolan som verkade väldigt intressant. Jag har släkt och vänner i Stockholm, så steget kändes inte så stort. Jag är född och uppvuxen utanför Vasa i Finland, men har bott större delen av mitt vuxna liv på Åland.

Vad tycker du om att göra på fritiden?

– Jag umgås mycket med familj och vänner. Mina stora intressen är resa, oljemålning och träning. Vi har hundar, katt och kanin i familjen och dottern rider, så det har blivit mycket stallhäng genom åren.

Text: Sabina Fabrizi