Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Inköp, upphandling och utlägg

Så här går du till väga för att köpa en vara, tjänst eller ta in en konsult.

KTH är en statlig myndighet. Alla anställda på KTH som ska köpa in en vara eller tjänst behöver känna till vilka regler som gäller. ​ 

Behöver du hjälp med eller har frågor kring inköp, vänligen kontakta service@eecs.kth.se

Inköp av en vara, tjänst eller konsult

Gör så här:

  1. Se om varan finns i WISUM , alla KTH-anställda ska kunna logga in i WISUM. Om varan finns i WISUM lägg den i din varukorg och skicka varukorgen till *EECS Servicecenter (För inköpsuppdrag) eller service@eecs.kth.se  
    OBS! Uppge sakattest i meddelanderaden på den som ska godkänna fakturan.
  2. Finns inte produkten i WISUM ? Kontakta Inköp på service@eecs.kth.se  ​​​​för hjälp med inköpet. Efter godkännande från ekonomiskt ansvarige lägga beställningen.

IT-beställningar

Inköpsteamet hjälper till med IT-beställningar av tillbehör, datorer och telefoner. Detta gäller både för färdiga varukorgar i Wisum samt beställningar via IT-portalen. För att få hjälp med din beställning kontaktar du service@eecs.kth.se

Ramavtal

Är du intresserad av att se vilka företag som KTH har ramavtal med så hittar du det i KTH:s ramavtalsdatabas

Direktupphandling

Inköp och upphandling på KTH

Inköpskort

Eurocard Företagsupphandlat privatkort (FUP)

Inköpsteamet har kreditkort som kan användas i samband med mindre betalningar. Det är viktigt att du kontaktar oss i god tid före ett inköp och bokar tid för att använda kortet. Vi måste ha godkännande av inköp innan vi kan genomföra betalningen.

Utlägg

KTH:s centrala sidor för utlägg

Utlägg för medlemskap

Ersättning för utlägg för medlemskap innebär förmånsbeskattning. Detta gäller även när medlemskapet är arbetsrelaterat samt när ett medlemskap innebär lägre konferensavgifter. Endast om medlemskapet gäller för en grupp/avdelning är det fritt från förmån.