Till innehåll på sidan

Driftsinformation för anställda

  • Åtgärdat: AFS Filsystem

    Publicerad 2023-03-16

    Åtkomstproblem mot AFS filsystem.

    Läs artikeln
  • Åtgärdat: Edge-ärendehanteringssystem behöver startas om

    Publicerad 2023-03-16

    Edge-ärendehanteringssystem (https://edge.sys.kth.se) behöver akutomstartas kl. 12 idag den 16 mars. Systemet kommer vara otillgängligt ca 15 minuter från 12:00 - 12:15.

    Läs artikeln
  • Åtgärdat: VIS

    Publicerad 2023-03-16

    Det är problem med att logga in i VIS.

    Läs artikeln
  • Åtgärdat: Störningar Tele2

    Publicerad 2023-03-15

    Åtgärdat: Felet är nu tekniskt avhjälpt. Upplever ni fortsatta problem vänligen starta om er enhet alternativt växla till och från flygplansläge för att återansluta till nätet.

    Läs artikeln
  • Åtgärdat: AFS Filsystem

    Publicerad 2023-03-13

    Åtkomstproblem mot AFS filsystem.

    Läs artikeln
  • KTH-RES

    Publicerad 2023-03-06

    Det är nu problem att välja vissa projektnummer i KTH-RES

    Läs artikeln
  • Uppdaterat: Driftstörningar i AFS

    Publicerad 2023-02-03

    Återstående inloggningsproblem efter fel i AFS.

    Läs artikeln
  • Cisco AnyConnect Client har bytt namn till Cisco Secure Client

    Publicerad 2023-01-13

    När du ansluter till Cisco VPN kommer programvaran på din dator uppgraderas från anyconnect till secureclient

    Läs artikeln
  • End of Support för Windows 7 och Windows 8.1

    Publicerad 2023-01-10

    Från och med 10:e januari 2023 End of Support för Windows 7 och Windows 8.1

    Läs artikeln
  • Byte av cert till eduroam

    Publicerad 2023-01-09

    Söndagen den 8 Januari 2023, från kl 10.00 ca kommer vi byta till nytt certifikat på radius servarna för eduroam.

    Läs artikeln
  • SMTP -Tjänsten för utgående e-postleverans

    Publicerad 2022-11-09

    9/11 kl. 10.00 - Tjänsten för utgående e-postleverans (SMTP, smtp.kth.se) byts ut.

    Läs artikeln
  • Ny portal för beställningar och felanmälan till IT

    Publicerad 2022-09-30

    För beställning av hårdvara och tjänster för anställda, samt felanmälan och frågor

    Läs artikeln
  • Zoomklient

    Publicerad 2022-09-01

    Zoomklient- alla användare behöver minst version 5.11 på sina Windows, Linux ,läs platta och 5.11.6 på sina Mac datorer

    Läs artikeln
  • Uppdaterat: Adobe sign

    Publicerad 2022-06-20

    Uppdaterat: Adobe sign, Problem med att signera.

    Läs artikeln
  • Förändring av tjänsten klientbackup Code42

    Publicerad 2022-04-20

    Två nära förestående förändringar av tjänsten kommer att påverka alla användare.

    Läs artikeln
  • Information gällande skapandet av nya Box konton för anställda

    Publicerad 2021-09-16

    Vi kommer inte längre att skapa nya Box konton för anställda eftersom vi avvecklar tjänsten på KTH till förmån för KTH OneDrive.

    Läs artikeln
  • Säkerhet för skrivare

    Publicerad 2021-08-13

    Sårbarhet i skrivarinstallationer

    Läs artikeln
  • Status på projektet för retroaktiv deaktivering av e-postkonton

    Publicerad 2020-03-05

    Enligt tidigare beslut (V-2019-0587) kommer KTH från och med 2019-10-01 börja deaktivera e-postkonton och övriga IT-resurser för personer som slutar på KTH.

    Läs artikeln
  • Information angående deaktivering av e-post/KTH-konto

    Publicerad 2019-10-01

    Enligt tidigare beslut (V-2019-0587) kommer KTH från och med 2019-10-01 börja deaktivera e-postkonton och övriga IT-resurser för personer som slutar på KTH. Deaktivering sker manuellt, på beställning ...

    Läs artikeln
  • Beslut om deaktivering av e-post när anställning, studier eller annan anknytning till KTH upphör

    Publicerad 2019-07-15

    Rektor har beslutat att häva den praxis som sedan 2002 inneburit att anställda och studenter fått behålla sina e-postadresser i kth.se-domänen även när de inte längre haft någon anknytning till KTH.

    Läs artikeln