I portalen finns möjlighet att göra felanmälan genom att skapa ett IT-ärende. Som anställd kan du även beställa vissa IT-tjänster såsom KTH-konto, gäst WiFi konto, mm. samt IT-produkter som till exempel dator och telefon.
Det finns olika sätt att komma i kontakt med KTH IT-Support. Förutom redan väletablerade kontaktkanaler såsom telefon, e-post och besök i KTH Entré har IT nu skapat en portal där man kan på ett ställe skapa ett IT-ärende, beställa vissa IT-tjänster eller beställa IT-produkter. Det finns vissa fördelar i att använda portalen än att exv. skicka ett e-postmeddelande till KTH:s IT-Support.
I portalen kan man skapa ett IT relaterat ärende genom att klicka på "Kontakta" knappen på startsidan. Man kan exv. registrera en allmän IT-fråga, ett allmänt problem med IT eller man kan välja någon av de andra tillgängliga kategorierna.
Beställa IT-tjänster
Förutom att skapa ett IT-ärende kan man som anställd beställa vissa IT-tjänster i portalen exempelvis KTH-konto, delad e-postlåda eller Wifi-gästkonto. Man behöver välja en av de kategorierna för att få mer information om tjänsten och för att kunna fylla i formulär innan man skickar iväg beställningen.
Beställa IT-produkter
I portalen kan man som anställd beställa IT-produkter. Mer information om hur det går till hittar man på Beställa IT-produkter .
Fördelar med att använda portalen
Dynamiska formulär ger mer kompletta ärenden som effektiviserar ärendehanteringen, vilket i slutänden ger snabbare service.
Man kan som användare
se sina egna ärenden och status på dessa. Även sina avslutade ärenden.
avbryta sitt ärende själv om inte behöver hjälp av oss.
se vilka datorer och mobila enheter som finns registrerade hos oss.
Man är inloggad, så man behöver inte skriva vem man är då man skickar in ärenden.