I portalen finns möjlighet att göra felanmälan genom att skapa ett IT-ärende.
Som anställd kan du även beställa vissa IT-tjänster såsom KTH-konto, gäst WiFi konto med mera, samt IT-produkter som till exempel dator och telefon.
Klicka på "Kontakta" knappen på startsidan i portalen för att skapa ett IT relaterat ärende. Det kan exempelvis vara problem med e-post, skrivare, trådlöst nätverk eller om man vill ställa en allmän IT-fråga.
Beställa IT-tjänster
Förutom att skapa ett IT-ärende kan man som anställd beställa vissa IT-tjänster i portalen exempelvis KTH-konto, delad e-postlåda eller Wifi-gästkonto. Man behöver välja en av de kategorierna för att få mer information om tjänsten och för att kunna fylla i formulär innan man skickar iväg beställningen.
Beställa IT-produkter
I portalen kan man som anställd beställa IT-produkter. Mer information om hur det går till hittar man på Beställa IT-produkter .
Dynamiska formulär ger mer kompletta ärenden som effektiviserar ärendehanteringen, vilket i slutänden ger snabbare service.
Man kan som användare
- se sina egna ärenden och status på dessa. Även sina avslutade ärenden.
- avbryta sitt ärende själv om man inte längre behöver hjälp.
- se vilka datorer och mobila enheter som finns registrerade hos oss.
Man är inloggad, så man behöver inte skriva vem man är då man skickar in ärenden.