Till innehåll på sidan

Kontakta KTH IT-Support

På denna sida hittar du information för hur du ska göra när du vill kontakta KTH IT-support.

Bra att känna till innan du kontaktar KTH IT-Support

Är du nyanställd så kan det vara bra att du först läser igenom Introduktion till din IT-miljö på KTH .

Gå igenom de aktuella varningarna , driftsinformationen  för anställda samt det planerade systemunderhållet  för att se om ditt ärende korrelerar med någon information där. 

Ofta frågar vi om användarens datornamn och eller IP-adress när det gäller ärenden med din KTH Windows dator, information som hjälper dig att få fram dessa kan du läsa om på sidan Hitta datornamn eller VPN IP adress - KTH Windows .

Kontakt och öppettider

Öppettider

Måndag-Fredag 08:00-16:30
Öppettider vid KTH Entré

Lokala servicedesk avvikelser kan förekomma

Portalen för IT-ärenden - en ny support kanal

Nu kan du komma i kontakt med IT-support även via den nya portalen. Där du kan som anställd skapa ett ärende eller beställa vissa IT-tjänster. Läs mer om nya Portalen för IT-ärenden .

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-12-14