Ärendehantering för forskningsprojekt
Systemstödet gällande ärendehantering för forskningsprojekt har implementerats i Edge, KTH:s centrala ärendehanteringssystem och detta är ingången till dokumentationen för de rutiner som denna process innehåller. Processen är framtagen av Research Support Office (RSO) tillsammans med samtliga skolor.
Dokumentationen är indelad i en mer övergripande inledning samt ett antal sidor som går djupare in på specifika områden för den som är intresserad av något enskillt moment.
Avgränsning
Processstödet är framtaget för att hantera ärendehantering för forskningsprojekt vilket innebär att det inte är tänkt/ska hantera andra typer av ärenden. Underlaget från dessa ärenden kan komma att användas som beslutsunderlag i framtiden vilket medför vikten av avgränsningen.
Access
De som arbetar med denna process och idag har access är handläggare och jurister från Research Support Office (RSO) samt utvalda handläggare, ekonomer och administratörer på respektive skola.
Behöver du access så finns instruktioner på denna sida om hur du går till väga: Access
Synpunkter och förslag
För att över tid se till att denna process är relevant har en förvaltningsgrupp skapats med syfte att fånga upp frågor, synpunkter och förslag och ev. föra in de som förbättrar processen. Alla skolor är representerade och gruppen leds av RSO.