Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Hitta mina egna stängda ärenden

För att hitta sina egna ärenden som man åtgärdat eller stängt behöver man bygga en vy.

Den som hanterar vyer för era supportgrupper kan bygga denna och spara så den är tillgänglig för alla er.

Först av allt måste man välja att söka bland alla ärenden. Även de som är stängda. Det gör man genom att välja All under Settings.

Sen går man över till knappen för Conditions.

Där ska man börja med filtrera ut sina egna ärenden. Ska vyn sparas för en grupp måste denna utsökning vara dynamisk och då gör man enligt nedanstående manual.

Note!: Gör du sökningen bara för dig själv kan du bara välja Support person och välja ditt eget namn, och sen hoppa ner till delen om status.

Börja med att hitta Support person. Klicka sen på den lilla svarta pilen bakom ordet.

Hitta sen Efecte user och klicka på det.

Välj Like i mittenrutan och skriv #user# i den skrivbara sista rutan.

Nu har man valt ut alla ärenden som man själv är support person på.

För att bara visa åtgärdade eller stängda ärenden. Klicka på Add condition.

Klicka på den dubbelpilen som pekar både upp och ner efter den tomma raden.

Då kommer man att kunna byta från AND till OR eftersom man vill ha flera sökkriterier. Byt till OR.

Välj de olika statusarna man vill filtrera fram på för att visa åtgärdade och stängda ärenden.

Slutligen kan man välja till eller välja bort kolumner i sin vy. Samt sortera som man tycker passar. T.ex. i den ordning ärenden åtgärdats genom att klicka på rubriken INCIDENT RESOLVED.

Glöm inte spara sökningen så du slipper göra om allting nästa gång.