Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Boka taxi

Stockholms Universitet har upphandlat ramavtal för taxitjänster, som också KTH kan beställa från (s.k. hängavtal). Avtalet gäller från 9 september 2019 och är tecknat med två leverantörer Sverigetaxi och Taxi kurir som har gemensam beställningscentral Cabonline (växelfunktion som binder dessa två taxiföretagen).

Hur bokar jag en taxi

App/Tablet

Bokning sker primärt (rekommenderas i första hand) via en appen Cabonline på din mobil eller tablet. För guide: Guide till appen Taxi Cabonlline (pdf 1,7 MB)  , följ instruktionerna för att komma igång och skapa inloggning.

Webb

Det finns möjlighet att boka via webben ( www.cabonline.com )

Personlig service - telefonbokning

Du kan boka via telefon 46 8 744 95 60. Obs! Bokning via telefon/personlig service - identifikator är telefonnumret du ringer ifrån, det ska vara samma nummer som det står i din profil. Man får en fråga om faktura - faktura till KTH (tjänsteresa) eller betala med kort (privatresa). Det är viktigt att tänka på vid telefonbokning, inte boka resan mot faktura när man reser privat, utan uppge att resan ska betalas i bil med privatkort.

Boka taxi

Du kan boka taxi nu eller senare, avboka och boka resa igen samt boka tillval (miljöbil/kombi bil/elbil).

Du får en bokningsbekräftelse via e-post, samt information i appen (enligt enhetsinställning svenska/engelska). Vid bokning via webben skickas även en bokningsbekräftelsen via SMS.

Taxiavtalet omfattar köp och leverans av taxitjänster, till och från flygplats/tåg samt övriga taxiresor, inom hela Stockholms län. Bokas hos Cabonline.

De taxiresor utanför Stockholms län, inkluderat till och från de övriga flygplatser/tåg i Sverige och utrikes (där det är möjligt att boka) bokas hos KTH:s avtalade resebyrå, Egencia.

Resenärsprofil - inställningar i appen/webben

Det första du gör när du har laddat ner appen eller öppnat webbsidan och loggat in, kontrollera ditt mobilnummer i appen/webbsidan.

Det är viktigt att mobilnumret i din profil är rätt. Om det är ett felaktigt mobilnummer i appen/webbsidan, logga in Egenrapportering (HR+)/Mina Sidor/Mina personuppgifter och uppdatera ditt mobilnummer.

Ändring/uppdatering av din profil, görs alltid i KTH-RES/Min profil (inte i appen/webbsidan). Notera att uppdateringen kan ta upp till en arbetsdag.

Betalning

Betalmedel är redan förvalt enligt avtal. Betalning sker via Diners faktura till KTH (fakturareferens enligt din profil). Alltså, inga kvitton/utlägg sker i bilen. Leverantören får fakturera först efter utförd tjänst. Vid fel på faktura kontakta cabonlines kundtjänst kundservice@cabonline.com  för rättelse.

Kontakta Cabonlines

kundservice@cabonline.com alternativ 46 8 744 95 60 för kundsupport, frågor om exempelvis när du eller din bil är försenad, om flyget är inställt eller försenat, om du ska rapportera ett problem med en resa, eller om du ska boka, ändra eller avboka en bil för fler än fyra passagerare eller har synpunkter.

Kontakta/maila info@cabonline.com  för tekniskt support, frågor om exempelvis app/web eller användarkonto eller om din adress du åker från eller till saknas eller är fel.

Kontakta polisens lokala hittegodsavdelning på tel: 114 14 om du har glömt något i bilen.