Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Integrera ämnes- och yrkesrollsnära HU och JML

De flesta civilingenjörs- och masterprogramm vid skolan introducerar kurser eller kursavsnitt om hållbarhet, jämställdhet och mångfald. Detta är ett projekt för att dela kunskap och idéer om hur man kan tillhandahålla relevant information och främja givande diskussioner bland studenter. Utvecklingsprojektet genomförs på Skolan för teknikvetenskap, SCI inom ramen för KTH:s förändringsprogram Framtidens utbildning.

Projektstarten är försenad.

Kontakta projektledarna

(tillfälliga)

Gunnar Tibert
Gunnar Tibert vice skolchef
Torbjörn Bäck
Torbjörn Bäck universitetslektor
Integrerat livslångt lärande​ (ABE-2301)
Omedgörliga problem i en hållbar kontext​ inom samhällsbyggnad (ABE-2302)
Designstudions pedagogiska landskap (ABE-2303)
Digital och kontinuerlig examination (CBH-2304)
Breddad och relevant rekrytering till masterprogram (CBH-2305)
Ökad genomströmning (CBH-2306)
Utveckling av programstrukturer på avancerad nivå (CBH-2307)
Masterprogram i hållbar digitalisering (EECS-2311)
Lärarlag och kritiska vänner (EECS-2312)
Kvalitet och mångfald i examination inom program (EECS- 2313)
Möbius – tekniskt basår i Södertälje (ITM-2314)
HING i Industriell teknik med en ingång och flera utgångar (ITM-2315)
Modularisering av studier på avancerad nivå (M-SPAN) (ITM-2316)
Production innovation and manufacturing lab (ITM-2317)
Nulägesanalyser för programombyggnad (SCI-2318)
Storskalig examination (SCI-2319)
Flexibelt inspelat material för aktivt lärande (SCI-2320)
Progression av studenters friläggningsförmåga (SCI-2321)
Datadriven meritvärdering vid antagning till masterprogram (SCI-2322)
Integrera ämnes- och yrkesrollsnära HU och JML (SCI-2323)