Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Möbius – tekniskt basår i Södertälje

Projektets mål var att utveckla och implementera digitala kontrolltester i matematik och fysik för två kurser inom det tekniska basåret i Södertälje. Dessutom innefattade projektet skapandet av digitalt material inom dessa kurser, som gjorde det möjligt för studenter att själva utvärdera sin förståelse av de ämnen de studerat.

För mer information se vår engelska sida.

Integrerat livslångt lärande​ (2301-ABE)
Omedgörliga problem i en hållbar kontext​ inom samhällsbyggnad (2302-ABE)
Designstudions pedagogiska landskap (2303-ABE)
Digital och kontinuerlig examination (2304-CBH)
Breddad och relevant rekrytering till masterprogram (2305-CBH)
Ökad genomströmning (2306-CBH)
Utveckling av programstrukturer på avancerad nivå (2307-CBH)
Masterprogram i hållbar digitalisering (2311-EECS)
Lärarlag och kritiska vänner (2312-EECS)
Kvalitet och mångfald i examination inom program (2313-EECS)
Möbius – tekniskt basår i Södertälje (2314-ITM)
HING i Industriell teknik med en ingång och flera utgångar (2315-ITM)
Modularisering av studier på avancerad nivå (M-SPAN) (2316-ITM)
Production innovation and manufacturing lab (2317-ITM)
Nulägesanalyser för programombyggnad (2318-SCI)
Storskalig examination (2319-SCI)
Flexibelt inspelat material för aktivt lärande (2320-SCI)
Progression av studenters friläggningsförmåga (2321-SCI)
Datadriven meritvärdering vid antagning till masterprogram (2322-SCI)
Integrera ämnes- och yrkesrollsnära HU och JML (2323-SCI)