Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Möt Framtidens utbildning på KTH SoTL-konferensen

Programledningen för förändringsprogrammet Framtidens utbildning kommer delta på olika sätt. Förutom att finnas tillgängliga för frågor, kommer programledningen hålla en presentation och inleda en medskaparkampanj för ramverkets områden och principer.

Tid: Ti 2023-03-07 kl 08.15 - 17.00

Plats: D-huset i anslutning till Ljusgården, KTH Campus Lindstedtsvägen 5

Medverkande: Programledningen för Framtidens utbildning

Exportera till kalender

Se SoTL-programmet 7 mars 2023

Om KTH SoTL-konferensen

Huvudsyftet med denna interna konferensserie är att stimulera KTH-lärare att utveckla sin undervisning och lärande genom att beforska, dokumentera och dela med sig av sina utbildningsinsatser. Alla anställda och studenter på KTH som är intresserade av undervisning och lärande uppmuntras att presentera projekt, forskning eller pedagogiskt utvecklingsarbete som du och/eller dina kollegor har gjort.

Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) vid KTH

En mötesplats för Framtidens utbildning

Förändringsprogrammet Framtidens utbildning har en egen yta i anslutning till Ljusgården i D-huset. Du passerar Framtidens utbildning på vägen till framtidens ledare för strategisk utbildningsutveckling, som har posters i D35 hela dagen.

Träffa programledningen

Här får du chans att diskutera programmets varför, vad och hur under lunch/fika med programledningen och andra engagerade ledare i programmet.

Programledning för Framtidens utbildning på KTH

Medskapa till ramverkets områden och principer

Med SoTL-konferensen går startskottet för en ramverkskampanj där vi i programledningen hoppas att du som lärare, anställd eller student vill bidra i arbetet med ramverkets områden och principer. Vi önskar fånga upp olika perspektiv och nya gemensamma idéer för kommande tillsammansarbete. Väggarna till programmets konferensyta kommer täckas med posters för ramverkets 5 områden och 13 principer. Svar på en eller flera av nedan frågor kan du post-it:a på respektive poster.

  1. Vilka är de viktigaste motiven för att jobba med princip/område X enligt dig?
  2. Beskriv inspirerande exempel från KTH eller andra lärosäten relaterat till princip/område X som du eller andra arbetar/har arbetat med (t.ex. aktiviteter, arbetssätt, stöd, metodutveckling).
  3. Vilka hinder ser du för att kunna genomföra önskvärd utveckling inom princip/område X (förutom tid eller pengar)?

Medskapa digitalt till april

Kampanjen kommer fortsätta under flera veckor. Du kan också medskapa digitalt. I dagsläget är inte bidragsdeadline beslutad ännu, men den kommer att anges i kalender för Framtidens utbildning .

Jag vill bidra till ramverket för Framtidens utbildning

Presentation (P4) i D33 kl. 11.00-11.30

Programledningen för Framtidens utbildning har en programpunkt under den första parallella sessionen. Programledaren Joakim Lilliesköld kommer presentera programmets status och vad som händer just nu.

Direkt efter (kl. 11.30–12.00) kommer det i samma sal (D33) att hållas ett rundabordssamtal om "KTH-lärares livslånga lärande för framtiden". Bordsledare är Anna-Karin Högfeldt, Martin Edin Grimheden, Per Berglund, Joakim Lilliesköld och Anita Kullen.

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-03-07