KTH Slack
Slack är ett snabbmeddelande system som används på KTH. På dessa sidor finner du mer information om Slack på KTH.
Om KTH Slack
Slack för anställda vid KTH
Slack är tillgängligt som ett avgiftsbelagt samarbetsverktyg för personal eller liknande vid KTH. Slack används för kommunikation med direktmeddelanden eller med hjälp av så kallade "kanaler" för att möjliggöra effektiv kommunikation inom samt mellan olika grupper.
Det finns en möjlighet att bjuda in externa användare som gäster till en enda extern kanal, och om ni är intresserade av hur man gör och vad som gäller så läs mer om det på Hanteringsregler för kanaler i KTH Slack .
KTH Slack levereras med Business+ licens, där all data är inom EU samt är GDPR säkrad .
Välkommen att kontakta it-support@kth.se om du behöver hjälp med att sätta upp en lösning eller extern kanal som motsvarar de behov du och din grupp har.
Tillgång till KTH Slack
Läs mer om hur du kan beställa KTH Slack.
Komma igång med KTH Slack
Läs mer om hur du kommer igång med KTH Slack.
Installation och inloggning för KTH Slack
Läs mer om hur du installerar samt loggar in på KTH Slack.
Installation och inloggning för KTH Slack .
Verktyg i KTH Slack
Läs mer om Canvas verktyget.
Extra information om kanaler i KTH Slack
Läs mer om bland annat publika kanaler.
Regler och rekommendationer i KTH Slack
Läs mer om bland annat föreskrifter, hanteringsregler för kanaler och appar i KTH Slack.
Frågor och svar samt annan viktig information om KTH Slack
Läs mer om problemlösning i Slack, få svar på frågor samt att här finner du också viss skolspecifik information.