Kanaler i KTH Slack
Extra information om kanaler i KTH Slack
KTH är en stor och levande organisation med många anställda som finns med i KTH Slack och som kommer åt de kanaler som är publika (gäller ej de med gästkonton).
De publika kanaler som man automatiskt ansluts till när man fått sitt Slack konto är:
- #kth-annoucements (annonseringar)
- #kth-allmänt-trivselprat (för allmän trivel, kanske söker du någon att luncha med eller har en rolig meme du vill posta)
- #kth-general (allmän kanal)
Utöver det finns det en rad andra publika kanaler man kan koppla upp sig till om man vill. Du gör detta genom att
söka efter och gå med i en kanal
genom att antingen söka efter den i sökfältet eller lista de publika kanaler som finns.
Det rekommenderas starkt att publika (och privata) kanaler att du börjar med #kth eller #vs (verksamhetsstöd) när du namnger din nyskapade publika kanal, och att du namnger den med tillhörande syfte.
Nedan finns en exempellista på några offentliga kanaler för bland annat återvinning, digital tillgänglighet, översättningshjälp eller IT-säkerhet som är tillgängliga och som du kan ansluta dig till.
- #vs-it-security-bulletins (IT-säkerhet)
- #vs-it-security-news (IT-Säkerhet)
- #kth-accessibility (digital tillgänglighet)
- #kth-översättning-och-språkfrågor (frågor om översättning)
- #reuse-kth-things (återbruk)
- #freecycle-kth (återbruk)
- #kth-fritid (flertalet fritidskanaler startar med detta prefix)
Läs mer på sidan Hanteringsregler för kanaler i KTH Slack för att lära dig mer om vilka regler som gäller för kanaler med mera.
Vi uppmuntrar givetvis till att skapa publika kanaler som kan vara till gagn för vår verksamhet och eller för trevligheter, nyttigheter och gör gärna reklam för nya så som gamla publika kanaler i kanalen #kth-annoucements.
Om du fortsatt har någon fråga om kanaler eller Slack generellt efter att ha läst igenom den information som vi presenterar här på våra sidor om KTH Slack, så är du välkommen att Kontakta IT-Support .