Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH leds och samordnas på KTH-övergripande nivå av en programledning som utgörs av tre programledare, en koordinator och en kommunikatör.
![Illustration: För att komma över vatten har några börjat bygga en bro, andra en tunnel.](/polopoly_fs/1.1345022.1718716272!/image/Tunnel-bron_Illustration%20av%20Henrik%20Kniberg_72dpi_434x290pxl.jpeg)
Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)
Programledningens arbetsuppgifter
Programledningens gemensamma arbetsuppgifter är i huvudsak att:
-
Leda programmet Framtidens utbildning;
-
Identifiera förändringsbehov;
-
Prioritera aktiviteter som driver utbildningsutvecklingen framåt;
-
Underlätta erfarenhetsutbyte, lärande och värdeskapande aktiviteter inom programmet;
-
Föreslå, prioritera och förankra förslag på utvecklingsprojekt och skol- och verksamhetsstödsgemensamma satsningar inom programmet;
-
Följa upp utvecklingsprojekt och satsningar och deras utveckling inom programmet;
-
Kommunicera programmet och dess utveckling internt och externt.
Programledare
Enligt beslut av universitetsdirektören gäller programledarnas uppdrag från och med den 1 december 2022 och längst till och med den 30 juni 2025. Programledarens uppdrag uppgår till 50 % av heltid och de biträdande programledarnas uppdrag till 10 % av heltid.
Vice programledare
Stöd till programledarna
Stödet till programledarna har sedan programledningens tillsattes december 2022 till två heltidare 2024.
Programkoordinator
Programkommunikatör
![3 studenter tittar på en stor skärm som visar virtuell bild.](/polopoly_fs/1.1218270.1673343574!/image/Bild_Artikel%20220622_Principer%20fo%CC%88r%20KTHs%20utbildning%20pa%CC%8A%20plats_Future868%20copy_419x279pxl.jpeg)