Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Programledning för Framtidens utbildning på KTH

Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH leds och samordnas på KTH-övergripande nivå av en programledning som utgörs av tre programledare, en koordinator och en kommunikatör.

Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)

Programledningens arbetsuppgifter

Programledningens gemensamma arbetsuppgifter är i huvudsak att:

  • Leda programmet Framtidens utbildning; 

  • Identifiera förändringsbehov;  

  • Prioritera aktiviteter som driver utbildningsutvecklingen framåt; 

  • Underlätta erfarenhetsutbyte, lärande och värdeskapande aktiviteter inom programmet; 

  • Föreslå, prioritera och förankra förslag på utvecklingsprojekt och skol- och verksamhetsstödsgemensamma satsningar inom programmet; 

  • Följa upp utvecklingsprojekt och satsningar och deras utveckling inom programmet; 

  • Kommunicera programmet och dess utveckling internt och externt. 

Programledare

Enligt beslut av universitetsdirektören gäller programledarnas uppdrag från och med den 1 december 2022 och längst till och med den 30 juni 2025. Programledarens uppdrag uppgår till 50 % av heltid och de biträdande programledarnas uppdrag till 10 % av heltid.

Joakim Lilliesköld
Joakim Lilliesköld Programledare Framtidens utbildning joakiml@kth.se 087906869 Profil

Vice programledare

Anna Jerbrant
Anna Jerbrant Vice programledare Framtidens utbildning anna.jerbrant@indek.kth.se 087906785 Profil
Gunnar Tibert
Gunnar Tibert Vice programledare Framtidens utbildning tibert@kth.se 0737652222 Profil

Stöd till programledarna

Stödet till programledarna har sedan programledningens tillsattes december 2022 till två heltidare 2024. 

Programkoordinator

Per Fagrell
Per Fagrell Koordinator Framtidens utbildning perfag@kth.se 087906021 Profil

Programkommunikatör

Sofie Kim
Sofie Kim Kommunikatör Framtidens utbildning skim@kth.se 087909877 Profil
3 studenter tittar på en stor skärm som visar virtuell bild.
Hur KTH:s utbildningar ska se ut i framtiden finns i ett ramverk i form av 13 olika principer. (Foto: KTH)

Mer om framtidens utbildning

I artikeln  kommenterar Leif Kari, Anna Jerbrant och Joakim Lilliesköld syftet med ramverket och KTH:s utvecklingsarbete för framtidens utbildning.

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2024-06-18