Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH leds och samordnas på KTH-övergripande nivå av en programledning som utgörs av tre programledare, en koordinator och en kommunikatör.
Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)
Programledningens arbetsuppgifter
Programledningens gemensamma arbetsuppgifter är i huvudsak att:
-
Leda programmet Framtidens utbildning;
-
Identifiera förändringsbehov;
-
Prioritera aktiviteter som driver utbildningsutvecklingen framåt;
-
Underlätta erfarenhetsutbyte, lärande och värdeskapande aktiviteter inom programmet;
-
Föreslå, prioritera och förankra förslag på utvecklingsprojekt och skol- och verksamhetsstödsgemensamma satsningar inom programmet;
-
Följa upp utvecklingsprojekt och satsningar och deras utveckling inom programmet;
-
Kommunicera programmet och dess utveckling internt och externt.
Programledare
Enligt beslut av universitetsdirektören gäller programledarnas uppdrag från och med den 1 december 2022 och längst till och med den 30 juni 2025. Programledarens uppdrag uppgår till 50 % av heltid och de biträdande programledarnas uppdrag till 10 % av heltid.
Vice programledare
Stöd till programledarna
Stödet till programledarna har sedan programledningens tillsattes december 2022 till två heltidare 2024.