Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH leds och samordnas på KTH-övergripande nivå av en programledning som utgörs av fem programledare, en koordinator och en kommunikatör.
Beslut om programledning och programorganisation för Framtidens utbildning (V-2024-1137)
Programledningens arbetsuppgifter
Programledningens gemensamma arbetsuppgifter är i huvudsak att:
-
Leda programmet Framtidens utbildning;
-
Identifiera förändringsbehov;
-
Prioritera aktiviteter som driver utbildningsutvecklingen framåt;
-
Underlätta erfarenhetsutbyte, lärande och värdeskapande aktiviteter inom programmet;
-
Föreslå, prioritera och förankra förslag på utvecklingsprojekt och skol- och verksamhetsstödsgemensamma satsningar inom programmet;
-
Följa upp utvecklingsprojekt och satsningar och deras utveckling inom programmet;
-
Kommunicera programmet och dess utveckling internt och externt.
Programledare
Uppdraget som programledare innebär en omfattning är 50% av heltid.
Vice programledare
Uppdraget för en vice programledare uppgår till en omfattning av 10-20 % av heltid.
Biträdande programledare
Uppdraget för en biträdande programledare uppgår till en omfattning av upp till 10 % av heltid.
Stöd till programledarna
Stödet till programledarna har sedan programledningens tillsattes december 2022 utökats till två heltidare 2024.