Programledning för Framtidens utbildning på KTH
Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH leds och samordnas på KTH-övergripande nivå av en programledning. Programledningen stöds av en programkoordinator och en programkommunikatör.
Programledningens arbetsuppgifter
Enligt beslut är programledarnas arbetsuppgifter i huvudsak att:
- Leda programmet Framtidens utbildning;
- Organisera samarbete;
- Underlätta erfarenhetsutbyte, lärande och värdeskapande aktiviteter inom programmet;
- Föreslå och förankra förslag på pilotprojekt och skolgemensamma satsningar inom programmet;
- Följa upp pilotprojekt och satsningar och deras utveckling inom programmet;
- Identifiera förändringsbehov i KTH:s styrdokument utifrån framkomna resultat;
- Kommunicera programmet och dess utveckling internt och externt.
Beslut om programledning för framtidens utbildning (V-2022-0716)
Programledare
Enligt beslut av universitetsdirektören gäller programledarnas uppdrag från och med den 1 december 2022 och längst till och med den 30 juni 2025. Programledarens uppdrag uppgår till 50 % av heltid och de biträdande programledarnas uppdrag till 10 % av heltid.
Vice programledare
Stöd till programledningen
Under våren 2023 uppgår uppdraget att stödja programledarna och organisationen till en viss procentdel av heltid. Målet är att det till hösten 2023 ska kunna uppgå till heltid.
Programkoordinator
Programkommunikatör
