Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Aktiviteter inom Framtidens utbildning

Webbstrukturen och sidinnehållet är under utveckling.

Aktuella projekt

Andra initiativ/projekt

Nedan projekt och initiativ genomförs av andra enheter inom ramen för Framtidens utbildning.

Projekt Tekniska högskolans studentkår (THS)

Ett livfullt studiesocialt campus

Projekt Fakultetsrådet (FR)

Nytt kvalitetssystem – programuppföljning vartannat år

Nytt kvalitetssystem – årlig uppföljning av kurser

Podden Fikasnack om framtidens utbildning

Läs om Fikasnackspodden och hitta alla tidigare avsnitt

Anders Söderholm i Zoom

Podd #36

Fikasnack med KTH:s rektor Anders Söderholm

Utifrån sex grundläggande kriterier ska KTH:s utbildning utvecklas och förnyas. I utbildningsutbudet kommer också visionen om att KTH ska ta ett ledarskap i omställningen mot ett hållbart samhälle att avspeglas. Detta fastställdes i ett inriktningsbeslut  av rektor 10 april, men vad innebär det och vad är bakgrunden till dessa sex kriterier? Detta berättar KTH:s rektor Anders om i det här avsnittet.

Spotify #36  / KTH Play #36

KTH:s rektor Anders Söderholm

Anders blogg

Martin Viklund i Zoom

Podd #34

Fikasnack om rollen som programansvarig på KTH

KTH har drygt 100 olika utbildningsprogram som alla leds av en lärare som är programansvarig. I rollen ingår en mängd ansvarsområden, allt från mottagningen av nya studenter till det systematiska kvalitetsarbetet. I det här avsnittet av podden berättar professor Martin Viklund om vad det innebär att vara programansvarig på KTH.

Spotify #34  / KTH Play #34

Martins profil

Foto: röd café-entré med text på: "Fikasnack om framtidens utbildning"

Nästa poddavsnitt

Nästa fikasnack

Välkommen med frågor och synpunkter i Zoomchatten varje onsdag kl. 15.00–15.30.

Om Fikasnackspodden

Blå-vit grafik: I lökformade lager är principnamnen klustrade i områden.

Bli medskapare till ramverket för Framtidens utbildning

Framtidens utbildning  är ett förändringsprogram med ett ramverk som ska hjälpa oss att vara proaktiva och strukturera vårt utvecklingsarbete av KTH:s utbildningar utifrån ett långsiktigt helhetsperspektiv.​ Ramverket består av 13 principer som är klustrade i 5 områden. 

Vi hoppas att du som lärare, anställd eller student vill bidra med olika perspektiv och nya idéer till ramverket.

Jag vill medskapa till ramverket

Innehållsansvarig:framtiden@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2024-04-30