THS har på uppdrag av Framtidens utbildning undersökt det studiesociala livet; hur ser förutsättningarna ut idag och hur påverkar det KTH:s konkurrenskraft och genomströmning?
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 65 med KTH Formula Student. Grafik: KTH.
Podd #65
Fikasnack om KTH Formula Student
Vad är KTH Formula Student och vilka effekter har det studentledda projektet på de engagerade studenternas lärande och kommande arbetsliv? Marcus Lithander (poddvärd) träffar i Formula Student-garaget studenterna Albin Eriksson (projektledare) och Alexander Ekman (affärs- och marknadsansvarig) tillsammans med Emil Tagesson (alumn) och Mikael Nybacka (fakultetsansvarig lärare).
Om du har svårt att höra detta avsnitt, se gärna på video textad med tidslinjer på
KTH Play #66
.
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 64 med Sara Naumann och Lydia Boij. Grafik: Malin Ringsby, KTH.
Podd #64
Fikasnack om kursdesign och studieteknik för lärande
Hur kan studenternas lärande förbättras? Vad kan läraren göra? Vad kan studenten göra? Hör även om rollen som principledare för Aktivt studentcentrerat lärande. Marcus Lithander (poddvärd och principledare) och Anna Jerbrant (programledare, Framtidens utbildning) fikasnackar i avsnitt 64 med
och (prefekt och programansvarig).
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 63 med Iris Callerholm och Caroline Bern. Grafik: KTH.
Podd #63
Fikasnack om rekommendationer för AI-användning i KTH:s undervisning
Hur har fakultetsrådets rekommendation för vad lärare ska säga till studenterna om kursspecifik AI-användning implementerats på KTH? Marcus Lithander (poddvärd) och Anna Jerbrant (programledare, Framtidens utbildning) fikasnackar i avsnitt 63 med Caroline Bern (E-lärande) och Iris Callerholm (Tekniska högskolans studentkår, THS).