Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Projekt inom Framtidens utbildning på KTH

Foto: En kvinn och två män konverserar.
Rektor Anders Söderholm är programägare för utvecklingsprogrammet Framtidens utbildning, här i samspråk med dekanus Sofia Ritzén och Framtidens utbildnings poddvärd Markus Lithander. Foto: Petter Wallebo, KTH.

Förändringsprogrammet Framtidens utbildning på KTH omfattar idag ca 75 utvecklingsprojekt (ca 25 per år har beslutats hittills under 2023-2025) med olika fokus och omfattning. Fler projekt tillkommer 2026-2027. En viktig del av programmets verksamhet är att bedöma vilka projektresultat/metoder som bör nyttjas på hela KTH och att stödja arbetet med att skala upp och implementera dem.

Projekten i portföljen som finansieras kan

  • genomföras av enheter på olika organisatorisk nivå (t.ex. av olika skolor, THS, VS eller på en mer KTH-gemensam nivå),
  • ha initierats och blivit en del av projektportföljen olika år (2023-2027),
  • ha mycket olika omfattning och tidplan (varaktighet mindre eller ibland mer än ett år).

För att underlätta att hitta ett projekt kan man välja att se projekten per beslutsår:

Webbstruktur och webbsidor är under utveckling.