Nyheter – Framtidens utbildning
-
Att nytänka sig genom krisen
Från vänster till höger: Joakim Lilliesköld, programledare för Framtidens utbildning, Sofie Kim, programkommunikatör, Linda Barman, institutionen för lärande och moderator under årets konferens, Johan Flid Fridell, poddvärd för "Fikasnack om framtidens utbildning", Per Fagrell, programkoordinator. Publicerad 2023-03-15Att driva ett stort förändringsprogram kring KTH:s utbildningar i skuggan av åtstramningar och höga lokalkostnader väcker kanske en del frågor. Svaret tycks dock vara att i kristider är det just framå...
Läs artikeln -
Framtidens utbildning - hur ser den ut?
Joakim Lilliesköld, Filip Axelsson och Anna Burvall med olika perspektiv på framtidens utbildning på KTH. Publicerad 2023-02-28Hur ser KTH:s utbildning ut om tio år? Hur blir utbildningar än mer relevanta och står sig i den globala konkurrensen? Finns det ett före och efter pandemin i fråga om nya sätt att undervisa och exami...
Läs artikeln -
Per Fagrell om sin roll som programkoordinator
Publicerad 2023-02-03Sedan årsskiftet är det klart att Per Fagrell, i rollen som programkoordinator och tillsammans med en programkommunikatör, ska stödja programledningen för Framtidens utbildning. Här svarar Per på någr...
Läs artikeln -
Framtidens utbildning vid skolan för teknikvetenskap
Publicerad 2022-12-16Under det senaste året har arbetet med förändringsprogrammet Framtidens utbildning vid KTH diskuterats på olika nivåer, t.ex. vid SCI-skolans fakultetsfrukost och skolkollegiet. För närvarande pågår d...
Läs artikeln -
Se programledningens första presentation på Storträffen hösten 2022
Publicerad 2022-11-18"Ett smörgåsbord att organisera oss kring" sa Joakim Lilliesköld om ramverksprinciperna för Framtidens utbildning under höstens Storträff. Joakim, som tillsammans med Anna Jerbrant och Gunnar Tibert u...
Läs artikeln -
Principer för KTH:s utbildning på plats
Hur KTH:s utbildningar ska se ut i framtiden finns i ett ramverk i form av 13 olika principer. (Foto: KTH) Publicerad 2022-06-22Hur ska KTH:s utbildningar fortsätta vara relevanta och attraktiva i en allt hårdare konkurrens? Det är en av frågorna i det omfattande utvecklingsarbetet för Framtidens utbildning som utbildningsnämn...
Läs artikeln