2 Kontakta programstudenter som ej uppfyller kraven

Ingår i process

Studievägleda programstudent som ej ligger i fas med sina studier, antagen HT2018 och senare.

Starthändelse

Programstudenter som ej ligger i fas med sina studier och eventuellt inte uppfyller de särskilda behörighetskraven på kurs är identifierade.

Resulterar i

Programstudenter som ej ligger i fas med sina studier och eventuellt inte uppfyller de särskilda behörighetskraven på kurs är kontaktade och eventuell tid för samtal är bokat.

Aktörer

Personal på skolans utbildningskansli (studievägledare/masterkoordinator).

Beskrivning

Inom de program där uppföljning av studieresultat initieras av programstudievägledare/masterkoordinator kontaktas de identifierade studenterna och erbjuds individuell studieplanering. Om så är fallet informeras aktuella studenter om att de inte uppfyller de särskilda behörighetskraven på kurs/inriktning och/eller krav för antagning till mastersprogram samt eventuella konsekvenser av detta. Studenten bokar in ett möte för individuell studieplanering alternativt skickar förslag på studieplanering per mail.

Med fördel för studenten görs en individuell studieplanering i god tid för kommande läsperioder.

Beskriven av

Centrala studie- och karriärvägledningen, september 2021