Förändringar i WISUM - löpande arbete
WISUM har växt och under årens lopp haft olika strukturer som nu behöver få en struktur och inte en blandning.
E-handeln har nu börjat arbetet med att ge en tydligare och enklare översikt för områden-kataloger/avtal för att kunna göra beställningar, kommer ske från nu tom juni 2025.
Vi försöker att producera en layout som är talande och tydlig även om systemet har sina begränsningar.
Det krävs en del omstrukturering samt flyttar i systemet och kan inte utföras under ett tillfälle.
Förändring och justeringar måste ske steg för steg vilket då görs under tid vilket innebär att vissa områdes namn och katalognamn justeras från en dag till en annan i visningen.
WISUM ska i största möjliga mån efterlikna KTH:s avtalskatalogs gruppering av Avtalsområden, se bild 1 efter texterna
Hur berör det dig?
Vi har samlat lite frågeställningar om problem vi vet kan uppstå under denna tid, sen finns det saker vi inte kan förebygga.
Kontakta oss på kth-ehandel@kth.se med ett mail och skärmdump på hela sidan så hjälper vi er att lösa eventuella stopp i flödena. Samt svara på eventuella frågor.
- Varför kan inte allt under området synas under en ingång i den första popup rutan som kommer när man hovrar över ”Produkter & tjänster” (bild2)?
Inom ett avtalsområde finns ett flertal avtal med olika villkor samt att hantering i inköpsflödena.
Det kan vara en blandning av avtal med utsedda beställare som går direkt till kassan till avtal med krav påinköpare i sista steget till leverantör se beskrivning på de flöden vi använder idag; https://intra.kth.se/administration/upphandling/e-handel/handledningar-samt-t/wisum-grund-innehall/autofloden-i-e-handelssystemet-1.999364E-handeln tittar på en namnsättning som fungerar igenkännande
- Jag kan inte gå vidare med min varukorg till kassan och jag vet att jag har behörighet för katalogen/avtalet?
Om ni skapat en varukorg innan vi flyttade inköpsfunktionen kan det ha fastnat iom att vi har flyttad den till ny eller annan inköpsfunktion. - Vi kan inte garantera att era eventuellt sparade varukorgar som är tomma eller innehåller något kommer fungera i nya flödet. TIPS! Se över era varukorgar under mina sidor och gör en rensning så nya varukorgar används.
Övriga frågor sänder ni till oss på e-handeln
Vi kommer även på denna sida uppdatera om förändringsarbetet, tex om namnet på en ingång har ändrats osv..
Gjorda förändringar
-
BILD 1 - contracts.opic.com/Home/Index/?eId=xUDxnN2SZS%2b80K37uo9MOAA%3d