Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Centrala leveransadresser i WISUM

Vilken leveransadress ska man välja för vilken typ av leverans?

I "kassaläget" i WISUM väljer man leveransadress för sin leverans och det är viktigt att man väljer rätt val i den listan som finns för valt kostnadsställe "enhet" 

Finns ingen adress registerad på enheten ärvs adress som är registerad på enhet ovan, vidare på skolan, och om ingen adress finns i trädet finns följande två adresser som är centrala.
Adresshanteringen i WISUM registreras av KTH E-handel i samråd med .

Valbara adresser som ligger på topp nivå:

  • ”Lev Central Itsupport” (direktleverans) används bara om det finns en överenskommelse med IT-stöd om installation av certifierade produkter.
     
  • ”KTH Campus lättare gods” (direktleverans)
    Om skolan inte har egen godsmottagning/vaktmästeri och man vet att det är svårt med leveranser till avdelningen pga "låsta dörrar" kan ”KTH Campus lättare gods” användas för lättgods upp till 20 kg.

    Leveransen kommer då till KTH-Posts godsmottagning. För att underlätta hanteringen fyll i information i fälten "Adressrad2" med Avdelning, mottagare och i fältet "Godsmärkning" namn och telefonnr (gäller bara när leverans sker till internposten, vanliga transportörer telefonaviserar inte)

    KTH-Post scannar in paketen och kör sedan ut till de ställen där det finns godsmottagning, alternativt till vaktmästare på plats som tar emot och kvitterar.
  • "INTERNA TJÄNSTER" används bara av interna tjänster som inte ska levereras.

  • "Annat leveranssätt-Hämtning" (direktleverans) har skapats för att man ska enkelt kunna välja denna adress om produkten ska hämtas eller om leveransadress för tex catering har angetts i underlaget för ordern får då adresseringen
    KTH
    Annat anges i underlag
    Se underlag i beställning 

OBS Att tänka på!
- Om annan leveransadress till skolan/eget vaktmästeri/godsmottagning anges ska gatuadressens postnummer 114 28 användas och körs ut till angiven adress.
För att se registerade adresser välj i enhet i kassaläget.
- Adressrad 1 går inte att editera - är spärrad
- I de fall PostNord är transportör och de paket som inte kan kvitteras på adressen, lämnas de in på KTH-Post som kvitterar ut dem och aviserar till mottagare. Dessa paket hämtas på KTH-Post.
- KTH-Post hämtar INTE paket på PostNords andra utlämningsställen.