Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Information från KTH-Inköp

Publicerad 2017-05-19

Här kommer korta punkter om förändringar som skett i WISUM som berör era avrop via systemet till leverantörerna.

Information om produktsegment inom LAB
- ”Ramavtal för förbrukningsvaror för forskningslaboratorier”
Produktsegmentet är nu synligt i den punchout koppling vi har med VWR och beställningar kan göras via WISUM
Ramavtalet omfattar bland annat produkter för pipettering och vätskehantering, produkter som bägare och platsrör, PCR-rör, laboratoriehandskar, skydd och rengöring, glas och metall.
Avtalsperioden är förlängt tom 2018-06-30

Automatik i vissa beställningsflöden.

KTH-inköp har slagit på ett automatisk flöde för beställningar/ordrar i nedan utvalda områden, och för alla leverantörer inom området.
Detta innebär att när beställare/inköpare trycker på sista steget i kassan ”Slutför” sänd beställning/order direkt till leverantör med följande parametrar:

  • Litteratur/Bokus beställningar går direkt till leverantör om:
    * den totala summan understiger 2 000 kr
    * Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
    Över 2 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
     
  • Elektronikkomponenter (ELFA)beställningar går direkt till leverantör om:
    * den totala summan understiger 2 000 kr
    * Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
    Över 2 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
     
  • Kontorsmateriel (OfficeDepot) beställningar går direkt till leverantör om:
    * den totala summan understiger 5 000 kr
    * Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
    Över 5 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
     
  • IT-produkter / telefoni (KTH) beställningar går direkt till leverantör om:
    * den totala summan understiger 5 000 kr
    * Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”

    Går via det manuella orderflödet till leverantör via KTH-Inköp om:
    * beställningen innehåller order till flera leverantörer
    * den totala summan understiger 150 kr
    * den totala summan överstiger 5 000 kr
    * Meddelande/fråga har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”

Utvärdering av det automatiska flödet och summorna görs i början av juli och kan komma att korrigeras.

Tips till beställarna/inköparna

Vi ser att många gör egna noteringar/ci meddelande rutan till ”inköparen”.
För att de inte ska stanna i ovan nya beskrivna automatflödet ber vi er skriva era ”egna” noteringar/anteckningar på orderraderna, alternativ under antecknings fliken i varukorgsläget se bilder nedan

Bild på ikon för antekning på orderrad
Bild på vart antecknings fliken finns i varukorgen