Information från KTH-Inköp
Här kommer korta punkter om förändringar som skett i WISUM som berör era avrop via systemet till leverantörerna.
Information om produktsegment inom LAB
- ”Ramavtal för förbrukningsvaror för forskningslaboratorier”
Produktsegmentet är nu synligt i den punchout koppling vi har med VWR och beställningar kan göras via WISUM
Ramavtalet omfattar bland annat produkter för pipettering och vätskehantering, produkter som bägare och platsrör, PCR-rör, laboratoriehandskar, skydd och rengöring, glas och metall.
Avtalsperioden är förlängt tom 2018-06-30
Automatik i vissa beställningsflöden.
KTH-inköp har slagit på ett automatisk flöde för beställningar/ordrar i nedan utvalda områden, och för alla leverantörer inom området.
Detta innebär att när beställare/inköpare trycker på sista steget i kassan ”Slutför” sänd beställning/order direkt till leverantör med följande parametrar:
- Litteratur/Bokus beställningar går direkt till leverantör om:
* den totala summan understiger 2 000 kr
* Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
Över 2 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
- Elektronikkomponenter (ELFA)beställningar går direkt till leverantör om:
* den totala summan understiger 2 000 kr
* Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
Över 2 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
- Kontorsmateriel (OfficeDepot) beställningar går direkt till leverantör om:
* den totala summan understiger 5 000 kr
* Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
Över 5 000kr eller med meddelande går de i det manuella orderflödet till leverantör.
- IT-produkter / telefoni (KTH) beställningar går direkt till leverantör om:
* den totala summan understiger 5 000 kr
* Inget meddelande har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
Går via det manuella orderflödet till leverantör via KTH-Inköp om:
* beställningen innehåller order till flera leverantörer
* den totala summan understiger 150 kr
* den totala summan överstiger 5 000 kr
* Meddelande/fråga har skrivits till KTH-Inköp via meddelande rutan ”Meddelande till inköpare”
Utvärdering av det automatiska flödet och summorna görs i början av juli och kan komma att korrigeras.
Tips till beställarna/inköparna
Vi ser att många gör egna noteringar/ci meddelande rutan till ”inköparen”.
För att de inte ska stanna i ovan nya beskrivna automatflödet ber vi er skriva era ”egna” noteringar/anteckningar på orderraderna, alternativ under antecknings fliken i varukorgsläget se bilder nedan

