Om behörigheter i Wisum

Publicerad 2023-01-12

Uppdatering om - I Wisum har vi just nu problem med vissa behörigheter som har försvunnit i och med samgåendet av verksamhetsstödet  2023-01-01.

2023-01-13
Vi har nu lyckats uppdatera relevanta system.
Det betyder att nästa gång berörda användare loggar in i Wisum kommer de automatisk att bli kopplade till rätt organisatorisk enhet.
För några användare kan vissa behörigheter behöva läggas till manuellt.

De av er användare som tappat era behörigheter, maila oss till kth-ehandel@kth.se så kontrollerar vi och lägger tillbaka era tidigare behörigheter igen.

Inköpsansvariga på skolorna är informerade och kan även de hjälpa er

Hälsningar E-handeln

De som berörs är sannolikt de som har fått en ändrat organisatorisk tillhörighet i och med samgåendet (de administrativa delarna av skolorna).

Orsaken är troligtvis att uppdateringen av organisatoriska tillhörigheter inte har genomförts i det system som Wisum hämtar sin information ifrån.

I dagsläget kan vi inte säga hur lång tid det tar innan vi har en lösning, men vi informerar löpande om status här.
Vi arbetar också för att snabbt hitta en provisorisk lösning för hur beställningar kan hanteras av de som blivit av med sin behörighet.