Sök pengar från Unite!:s såddfond

Publicerad 2024-01-25

Har du ett projekt du vill förverkliga i samarbete med internationella partner? Ansökningsomgången för Unite!:s såddfond är öppen 15 januari till 15 mars 2024. Intresserade kan delta i ett virtuellt matchmaking-evenemang för att få kontakt med potentiella partner, så att fler projekt kan bli verklighet.

Unite!:s såddfond syftar till att stödja innovativa, samskapande och samarbetsinriktade idéer från forskare, lärare och studenter inom Unite!-alliansen. Fonden kan bidra med finansiering för att utveckla och genomföra idéer och projekt med deltagare från två eller fler Unite!-universitet. Ansökan kan göras från den 15 januari till den 15 mars 2024.

Unite! strävar efter att vara en innovativ, samarbetsinriktad, inkluderande och hållbar allians. Med ambitionen att skapa nya möjligheter till samarbeten inom utbildning, forskning och innovation bjuder Unite! in forskare, lärare och studenter till att komma in med förslag till samarbetsprojekt. Finansieringen är öppen för alla ämnen och ämnesområden och riktar sig till såväl personliga, hybrida som rent digitala format.

För att underlätta för sökande att hitta potentiella internationella partner inom Unite! äger ett virtuellt matchmaking-evenemang rum den 16 februari 2024, från 14:00 till 16:00, vilket ger en unik möjlighet till kontakt med potentiella partner.

Om Unite!:s såddfond och hur man ansöker på Unite!:s webbplats (på engelska)

Vad är Unite!?

Unite! är en allians mellan nio framstående europeiska universitet, däribland KTH. Det är en strategisk och dynamisk universitetsallians baserad på gemensamma värderingar, en gemensam vision och ömsesidigt förtroende. Unite! ska vara en stark drivkraft för teknik och innovation, ett flerspråkigt transeuropeiskt campus som utbildar experter och ledare som är drivande inom den digitala och gröna omställningen.

Om Unite! på universitetsnätverkets webbplats

Text: Kjell Carli