Nyheter på intranätet

Nyhetsflödet på intranätets startsida består av aktuell KTH-övergripande interninformation. Gemensamt för innehållet är att det är riktat specifikt till medarbetare på KTH.

Det interna nyhetsflödet innehåller exempelvis:

• administrativ information från verksamhetsstödet
  • interna nyheter från universitetsledningen
  • artiklar om sådant som händer på KTH och som har medarbetare som primär målgrupp
  • debattartiklar skrivna av medarbetare på KTH

Enskilda interna evenemang publiceras emellertid i intranätets kalendarium

Tips om nyheter till startsidan: www.kth.se/intra

Vi tar gärna emot tips på interna nyheter till intranätets nyhetsflöde. Skicka ditt nyhetstips till intranytt@kth.se

Alla nyhetstips beaktas. I första hand av Marianne Norén, internkommunikatör och ansvarig redaktör för intranätet, eller av innehållsgruppen på kommunikationsavdelningen inom verksamhetsstödet (VS).

Debattartiklar till startsidan: www.kth.se/intra

Vi tar gärna emot debattartiklar skrivna av medarbetare till intranätets nyhetsflöde. Skicka din debattartikel till intranytt@kth.se

Följande gäller för debattartiklar/debattinlägg:

• att använda ett sakligt och vårdat språk
  • att texten inte bryter mot lagar eller KTH:s föreskrifter eller innehåller internetadresser till sådant innehåll
  • att texten inte innehåller personangrepp eller kan vara till skada för enskild person. Innehållet ska hålla en god ton och inte uppfattas som stötande. Debatt och argumentation ska präglas av respekt.
  • håll debattartikeln till max 4000 tecken.
  • håll svarsinlägg på en debattartikel till max 2000 tecken.

Vi välkomnar debattartiklar som har koppling till högskolevärlden, KTH:s verksamhet eller KTH:s roll inom akademien.