Skadeanmälan
Vid skada på egendom, följdskada eller skadeståndsansvar ska en skadeanmälan upprättas av drabbad institution och skickas till Säkerhetsavdelningen snarast möjligt.
Här finns länkar til blanketterna som hjälper dig att dokumentera vad som har hänt och hur du ska anmäla din händelse.
Skadan ska anmälas skriftligt inom en månad efter det att skolan fått kännedom om skadan.
Om anmälan skickas in senare än en månad efter skadedagen innebär det att Kammarkollegiet gör avdrag med 20% av annars utgående försäkringsersättning
Du som känner verksamheten behöver stå för vad som är skadat eller stulet och definiera det i din anmälan. Avdelningens säkerhetsspecialist driver skadeutredningen internt och sköter kontakten med Kammarkollegiet.
Om du behöver stöd och hjälp i hur du ska fylla i eller hjälp att förstå försäkringsvillkoren, självrisk med mera så ta kontakt med sakerhet@kth.se .