Amelie om sin första tid som skolchef

Publicerad 2023-01-18

Amelie Eriksson Karlström skriver om sina första veckor som tillförordnad skolchef på CBH och rektors besök i Flemingsberg och Solna.

Jag har nu varit tillförordnad skolchef sedan nyår och den första veckan efter helgerna var hektisk, men rolig! En första arbetsuppgift var att delta vid de besök som vår nya rektor och prorektor genomförde på våra campus i Flemingsberg och Solna. I Flemingsberg var MTH-institutionen på CBH värd för besöket och rektor fick gå runt i labben, träffa anställda och studenter och titta på Maker space. I Solna besökte vi två av KTH:s nationella infrastrukturer, NGI och NMI, och en forskargrupp på institutionen för proteinvetenskap. Vi pratade mycket om samarbetet mellan KTH, Karolinska institutet och Stockholms universitet inom ramen för SciLifeLab och rektor och prorektor fick träffa ung fakultet från alla tre universiteten. Tack alla som medverkade vid besöken – de gav en bra bild av vår verksamhet och verkade uppskattas mycket av vår nya rektor!

Nu på fredag klockan 15 är det avtackning av vår tidigare skolchef Micke och glädjande nog vet jag att många har anmält sig för att vara med. Jag ser fram emot att få se er på AlbaNova på fredag!

Amelie