Amelie om den nya organiseringen av VS

Publicerad 2024-03-26

Skolchef Amelie Eriksson Karlström skriver om samorganiseringen av verksamhetsstödet inom HR, ekonomi och kommunikation.

I december beslutade rektor om en ny inriktning för organiseringen av KTH:s verksamhetsstöd och från och med den 1:a april blir det en del förändringar. Verksamhetsstödet inom HR, ekonomi och kommunikation kommer att samorganiseras inom respektive område så att det blir en sammanhållen organisation över hela KTH.

Övrigt verksamhetsstöd på skolan kommer samtidigt att omorganiseras i ett skolkansli för att bättre kunna svara mot behoven av stöd för skolans ledning, fakultetsnämnd och institutioner. I detta skolkansli ingår ledningskansli, utbildningsadministration samt service och infrastruktur. Marie Larson övergår till att vara kanslichef på CBH:s nya skolkansli, från sin tidigare roll som administrativ chef på CBH-skolan.

Alla funktioner är inte på plats än, men vi hoppas att snart kunna återkomma med tydlig information om den nya organisationen. Tills vidare kan det dock vara bra att veta att alla inom verksamhetsstödet, inklusive HR och ekonomi, arbetar vidare med sitt stöd till institutionerna som tidigare, trots omorganisationen.

Jag vill slutligen passa på att önska alla en riktigt glad påsk. Hoppas att det blir en fin helg med mycket ägg och godis!

Amelie