CBH-forskare hade flest idéer 2019

KTH Innovation

Foto: Gino Crescoli/Pixabay
Publicerad 2020-01-16

KTH Innovation fick in hela 373 idéer från studenter, forskare och anställda under 2019, vilket var nytt rekord (296 förra året). Flest idéer från forskare, hela 30 procent, kom från CBH-skolan.

Totalt bildades 31 bolag under fjolåret och 19 patentansökningar lämnades in. Dessutom har fler kvinnor än någonsin tagit del av KTH Innovations stöd under 2019.

– Vi är inte nöjda än, men det ser bättre och bättre ut, säger Lisa Bäckman på KTH Innovation.

Enligt henne har KTH Innovation under året hört från flera studenter som berättat att de valde KTH just för de möjligheter som finns för att få stöd för sina idéer.