CBH:s vice skolchef uppvaktad med äppelträd

Publicerad 2020-05-07

Professor Amelie Eriksson Karlström fyllde i 50 år i måndags och överraskades av sina kollegor.

Amelie Eriksson Karlström med sitt nya äppelträd.

– Jag jobbade hemifrån under måndagen, och Mikael Lindström och vår ledningssekreterare Mia Hjertén kom förbi och uppvaktade. Jag fick ett äppelträd från CBH-skolan som jag ska plantera i trädgården. Det ska bli fem olika sorters äpplen på trädet!

Enligt Amelie kan det finnas en viss baktanke med presenten. Mia Hjertén ser nog fram emot att Amelie tar med sig och bjuder på äpplen, men det dröjer nog ett tag.

– Jag fick också vackra blommor från mina kollegor på institutionen för proteinvetenskap. Det var roligt att ni på skolan kom ihåg min födelsedag och uppvaktade mig, säger Amelie som har jobbat på KTH sedan december 1999.

Resten av födelsedagen firade hon i hemmet med sin man och sina två tonårssöner.

– Det var många vänner och kollegor som hörde av sig under dagen och gratulerade via telefonsamtal, sms och blombud. Jag blev också uppvaktad av släkten, och vi åt tårta tillsammans på videochatt.