CBH-studenter hjälper till i internationaliseringen

Dyar (TIDAA3), Lisa (CMEDT4), Emma (CBIOT5) och Alessia (TIKED2) utgör CBH Gateway HT19.
Publicerad 2019-09-23

Här CBH Gateway! De är fyra studenter från CBH-skolan som arbetar med att göra internationalisering till en del av våra program.

De får handledning av våra internationella koordinatorer Zofia Laine och David Grenot under höstterminen 2019 med målet att undersöka våra programs potential för utlandsstudier, rikta in vår kommunikation och förbättra länken med utbildningsenheten och våra studenter.

Projektet är finansierat av Erasmus och fokuserar i år på våra högskoleingenjörsutbildningar.

Internationalisering är ett drivkraft för kvalitet på högre utbildning. CBH:s mål är att flera av våra studenter ska åka på utlandsstudier men också att kvaliteten av den erfarenhet ska förbättras: ”Rätt student till rätt plats”, med rätt studievägledning. CBH Gateway visar vägen.