KTH:s Öppet hus blir digitalt i år

KTH Flemingsbergs Öppet hus ställs in

Publicerad 2020-03-11

Öppet hus på KTH Campus 21 mars blir digitalt i stället. Anledningen är osäkerheten kring hur smittspridning av covid-19 i Stockholmstrakten kommer att utvecklas.

Under onsdagen beslutades det att KTH:s Öppet hus ställs in i sin planerade form. 1300 personer besökte evenemanget förra året, men osäkerheten kring smittspridningen av covid-19 gör att KTH måste tänka om i år.

Det kommer att genomföras webbinarier på plats i KTHB samma dag som planerat, lördagen den 21:e mars. Men inga externa besökare kommer att finnas på plats i lokalen. I stället kommer varje ämnesområde få ett livesänt seminarium på webben - ett så kallat webinar. Tittarna kan se webinarier om alla KTH:s ämnesområden och ställa frågor till studenterna live i en chatt. Mer information om evenemanget kommer publiceras på .

Kontakta studentrekryteringen@kth.se  för eventuella frågor.

Öppet hus på Campus Flemingsberg ställs in helt

KTH Flemingsberg skulle anordna ett stort gemensamt öppet hus tillsammans med alla lärosäten i Flemingsberg onsdag 18 mars. Samtliga lärosäten har gemensamt bestämt sig för att ställa in evenemanget på grund av covid-19. Personer som planerade att besöka KTH Flemingsberg kommer nu i första hand att hänvisas till KTH:s Digitala Öppet hus och KTH:s utbildningswebb .