Mikael om den rådande situationen

Publicerad 2020-03-19

Skolchef Mikael Lindström informerar den rådande arbetssituationen där många på CBH jobbar hemifrån till följd av smittspridningen av covid-19.

Kära kollega,

Först och främst vill vi tacka er för allt det hårda arbete och samarbete som ni lagt ner under den senaste veckan. Den situation vi står inför är utmanande och kommer av allt att döma att kvarstå som sådan ett tag. Vi är framför allt imponerade av hur snabbt ni har anpassat er till den rådande situationen, speciellt när det gäller att genomföra våra aktiviteter i digital form. Ett varmt tack!

Mikael Lindström. Foto: Jann Lipka

Allt eftersom denna, aldrig tidigare skådade, situation utvecklas vidare, kommer vi att fortsätta konfronteras med utmaningar när det gäller logistik, motivation och osäkerhet. Det kommer därför att bli särskilt viktigt att upprätthålla regelbunden kontakt med våra anställda trots att vi inte är fysiskt närvarande på KTH.

Vi skulle vilja betona vikten av att anordna och delta i ordinarie arbetsplatsträffar, APT, över videolänk. Vi känner att det skulle vara lämpligt att hålla möten åtminstone en gång per vecka. Vi uppmuntrar er särskilt att tänka på de medarbetare som inte har ett väletablerat stödjande nätverk, exempelvis nyligen inkomna medarbetare.

Vi uppmuntrar er att medverka i de många kommande digitala seminarierna/disputationerna, etc. Använd också gärna er fantasi och föreslå andra former av digital interaktion! Varför inte en “e-fika”, eller till och med en “e-AW”?

Vi har bett prefekterna och dem de delegerar till att fortsätta med medarbetarsamtal. Detta ger en utmärkt möjlighet att diskutera konsekvenser och bekymmer som uppstår på grund av den rådande arbetssituationen.

Du är alltid välkommen att kontakta skolans ledning om du har några bekymmer.

Ta hand om er!

CBH:s ledningsgrupp

Mikael Lindström, Marie Larson, Amelie Eriksson Karlström ,Sebastiaan Meijer, Istvan Furo, Mats Johansson, Sara Thyberg Naumann, Carina Lagergren, Patrick Norman, Peter Savolainen, Cecilia Williams, Antonius Van Maris

Coronainformationen på intranätet har nu flyttats till ett nytt ställe: