Mikael: Varmt välkomna tillbaka!

Publicerad 2022-08-18

Skolchef Mikael Lindström hälsar alla medarbetare varmt välkomna tillbaka efter sommaren och skriver om höstens arbete på CBH-skolan.

Jag vill hälsa alla varmt välkomna tillbaka och hoppas ni har haft en energigivande ledighet. I måndags börjande mottagningen av våra nya studenter. Många såväl studenter som medarbetare är djupt engagerade i välkomnandet av de nya studenterna och gör en
fantastisk insats. Det är roligt att se entusiasmen under dessa veckor och vi hoppas nu att de nya studenterna är inspirerade att ta sig an studierna.

Det kommer att bli en intensiv höst med arbetet att forma ett gemensamt verksamhetsstöd på KTH och ni kan läsa mer om hur arbetet fortskrider på: Vägen mot ett gemensamt verksamhetsstöd

På CBH får vi återkoppling att vårt verksamhetsstöd fungerar bättre och bättre. Det är i en skola som inte bara är stor men också geografiskt utspridd. Stort tack till alla medarbetare i verksamhetsstödet som ser till att vi är på väg i rätt riktning.

Som vanligt kommer vi att inleda hösten med en strategidag för vår ledningsgrupp i september där vi kommer att diskuterade också nya fakultetstjänster på CBH. Vi har tidigare kunnat utlysa ca fem nya tjänster/år. Men i år kommer vi att bromsa lite då ambitionen är att behålla en viss storlek på vår fakultet. Vidare kommer vi att arbeta med konkreta aktiviteter kopplade till den genomförda RAE:n och vi kommer att redovisa dessa på våra storskolmöten och i ledningsgrupper. En konkret åtgärd som är genomför sedan 1 juli i år är att institutionen för teoretisk kemi och biologi nu har flytta in under kemiinstitutionens paraply. Detta för att ytterligare stärka utvecklingen inom kemiområdet.

Mikael