Nya tag med PhD-day 2020

Det var livat på PhD-day 2017. Foto: Josefin Illergård
Publicerad 2020-02-12

På CBH-skolan anordnas varje år en gemensam dag för alla forskarstudenter, PhD-day. Efter att antalet medverkande minskat förra året skapas nu en projektgrupp med representanter från forskarutbildningshandläggningen, servicecenter, HR och Doktorandrådet.

Forskarutbildningshandläggare Johanna Hagerman är den som har sammankallat gruppen.

Vad är målet med dagen?

– Målet är att doktoranderna ska få en dag att mötas och ha roligt tillsammans. Samtidigt är det ett bra tillfälle för oss inom administration att nå ut med matnyttig praktisk information som doktoranderna kan ha nytta av under sina studieår men också att inspirera för framtida jobbmöjligheter, säger Johanna Hagerman.

Varför behövs en projektgrupp?

– Jag tänker att det behövs för att det ska bli ett välorganiserat event, att tid och pengar läggs för att skapa det. Gruppen ska bestå av de parter som också varit inblandade tidigare år så att vi alla är delaktiga i planeringen, redan från början.

Hur fortskrider arbetet och när ska dagen äga rum?

– Vi ska träffas inom projektgruppen för ett första möte inom de närmsta veckorna här, ännu så länge är vi i uppstartsfas. Lokal för PhD-day är bokad den 2 oktober 2020, datumet kan komma att ändras men det är ännu så länge det datumet vi siktar på.