Välkommen, Madeleine Sidoli!

Madeleine Sidoli
Madeleine Sidoli är ny i CBH-skolans infrastrukturgrupp. Foto: Jon Lindhe
Publicerad 2024-02-13

Madeleine Sidoli är ny i CBH-skolans infrastrukturgrupp. Hon arbetar tillsammans med både infrastruktur- och servicegruppen, just nu främst som prefektstöd och ledningsstöd. Hon har tidigare arbetat för SCI, men kommer under våren att övergå helt till CBH-skolan.

– Det känns väldigt spännande att få bekanta mig med en ny del av KTH. Under hösten arbetade jag deltid som ledningsstöd på CBH och har på så sätt redan fått bekanta mig med vissa delar av både kärnverksamheten och verksamhetsstödet.

Vad gjorde du tidigare?

– Jag har arbetat på SCI-skolan sen hösten 2017, där började jag som institutionsadministratör och prefektstöd på institutionen för Tillämpad fysik. 2021 blev jag infrastruktur- och serviceansvarig på SCI. Jag var då ansvarig för lokaler, arkiv och registratur, övergripande service på skolan, ledningsstöd och resor. SCI-skolan har också ett antal campus, vilket gör att jag är bekant med både Campus Valhallavägen, AlbaNova och SciLifeLab.

– Innan jag började på KTH jobade jag i den privata sektorn, med ledarskapscoaching, statistikanalys, kundkommunikation, individuell coaching och projektledning. Jag ser mig själv som en generalist vilket är något jag är stolt över.

Vad arbetar du med på CBH?

– Just nu arbetar jag främst som prefektstöd på Campus Valhallavägen, som ledningsstöd åt CBH:s ledningsgrupp och stöttar i diverse servicefrågor. Jag ingår i CBH:s infrastrukturgrupp och ni hittar mig på Teknikringen 50, där jag delar kontor med Daniel Tavast. Under våren kommer jag att rotera ut från min roll på SCI vilket innebär att min roll på CBH kan komma att utvecklas.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– Innan jag helt har roterat ut från min roll på SCI hänvisar jag till mina kollegor på service@cbh.kth.se som hjälper till och ser till att jag blir involverad om det behövs. Idag arbetar jag tillsammans med både infrastruktur- och servicegruppen som har tagit emot mig på ett fantastiskt sätt, precis som resten av mina nya kollegor på CBH har gjort. Det värmer att mottagandet varit så härligt!

– Min styrka är att jag har arbetat med många olika områden under min tid på KTH och jag ser fram emot att arbeta fram en roll som kan vara ett stöd åt kärnverksamheten och verksamhetsstödet på CBH-skolan.

Vad gör jag när jag inte jobbar?

– Jag har min son varannan vecka, då blir det en hel del gemensamma aktiviteter. Vi tycker båda om att ha spontandisko i lägenheten, bada, titta på Bluey (bästa barnserien som finns) och ibland besöker vi familjen nere i Skåne. På mina barnfria veckor brukar jag titta ikapp på diverse serier, träna, umgås med vänner och faktiskt bara ta det lugnt. Just nu ser jag om serien ”West Wing” som jag verkligen kan rekommendera.

Nedtecknat av: Åsa Karsberg