Välkommen Ulrika Långström Olsson!

Ulrika Långström Olsson
Ulrika Långström Olsson är ny redovisningsekonom. Foto: Jon Lindhe
Publicerad 2023-10-25

Ulrika Långström Olsson är ny redovisningsekonom med fokus på institutionen för Genteknologi på SciLifeLab.

– Det är intressant med kombinationen av innovation och tradition, dagliga möten med både unga och erfarna hjärnor. Atmosfären här är välkomnande och hjälpsam – det känns fint när man är nykomling!

Vad gjorde du tidigare?

– Jag har främst arbetat inom det privata näringslivet i olika ekonomiroller. Jag har många års erfarenhet som interim/inhyrd resurs, så jag är ganska van att ”vara ny på jobbet” med allt vad det innebär.

Vad arbetar du med på CBH?

– Jag kommer att jobba som redovisningsekonom med fokus på institutionen för Genteknologi på SciLifeLab.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– Jag ska som ekonom vara ett stöd till projektledare med flera i alla frågor som rör ekonomi i aktuella projekt.

Vad tycker du om att göra när du inte jobbar?

– Jag tycker om aktivitet i alla olika former, gärna ute i naturen och gärna med familj och vänner. Jag uppskattar också kulturevenemang och god mat!

Text: Åsa Karsberg