Lokalt IT-stöd

Följande gäller för skolans lokala IT-stöd.

Lokal IT-support

EECS-skolan har fyra tekniker placerade på skolan:

  • Electrum: Simon Persson  och Timothy Kern (plan 3, C-hissen, direkt till vänster)
  • Borggården: Mattias Jonsson  (Lindstedtsvägen 3, plan 4, tredje rummet till höger efter Servicecenter)
  • Q: Peter Lönn  (Malvinas väg 10, plan 3, längst ner i högra korridoren)

När du behöver IT-support

När du behöver IT-support, mejla it-support@kth.se  eller ring 08-790 6600 först. Om inte de kan hantera ärendet så eskaleras ärendet till rätt kompetens.

Efter det går det även bra att besöka den lokalt stationerade teknikern. Ta med dig ärendenumret som du fått från IT-supporten via mejl.

För mer information och länkar till lathundar m.m. besök centrala it-supportens sidor. 

IT-samordnare

EECS-skolans IT-samordnare är Joakim Hydén (se nedan). Joakim är ansvarig för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och är också vår ”liaison officer” mot ITA - dvs ser till att skolans IT-projekt blir tilldelade rätt kompetens.

Kontakt

Vid frågor kontakta Joakim Hydén.