Deaktivering av e-post och KTH-konto för anställda
Efter att du slutat på KTH deaktiveras din e-post och ditt KTH-konto. Här kan du läsa mer om vad det innebär.
KTH-konton och KTH-mejl är till för studerande och anställda på KTH och därför deaktiveras tjänsterna när du slutar på KTH. Det innebär att när du slutar på KTH kommer du inte kunna logga in på ditt KTH-konto och e-postadressen kopplad till kontot kommer sluta fungera. Den som skickar e-post till adressen kommer att få ett felmeddelande som säger att adressen inte finns.
Om det finns filer, e-post eller annan information som du vill ha kvar, måste du själv flytta eller kopiera dem till annan plats. De kommer inte att kunna återfås efter deaktiveringen av KTH-kontot.
Flytta e-post och annan data mellan olika konton
Om du har behov av KTH-konto på grund av pågående arbete på eller med KTH, kontakta din uppdragsgivare som gör en bedömning och beslutar om en eventuell förlängning av kontot.
Deaktivering av e-post bygger på ett rektorsbeslut från 2019. Läs rektors beslut:
Beslut Deaktivering av e-post när anknytning upphör.pdf (pdf 1,1 MB)
Om du vill fortsätta ha kontakt med KTH efter att du slutat
Om du är doktorand eller forskare:
- Om du inte redan har ett ORCID-iD, skapa ett på KTH:s ORCID-applikation , och uppdatera din profil (orcid.org) .
- Registrera/uppdatera din privata e-postadress hos KTH Alumni för att få information och inbjudningar från KTH.
- Uppdatera Ladok med din privata e-postadress, så dina kontaktuppgifter är aktuella.
Om du är anställd:
- Registrera/uppdatera din privata e-postadress hos KTH Alumni för att få information och inbjudningar från KTH.
Vanligt förekommande frågor om deaktivering av e-post och KTH-konto
Har du ytterligare frågor?
Kontakta info@kth.se om du har andra frågor om deaktivering av KTH-konto och e-post.