Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Tillgång till KTH Slack

På denna sida finner du information om hur du kan få tillgång till KTH Slack

Om beställning av KTH Slack

Slack är det officiella samarbetsverktyget för anställda vid KTH.

Vänligen notera att den centrala arbetsytan i Slack är inte tillgänglig för studenter (de kan dock bjudas in till som gäster till en extern kanal).

Läs mer om vilka regler som gäller för alla typer av användare under: Regler och rekommendationer  för Slack innan du beställer tjänsten, eller vill bjuda in gäster till din kanal.

Information om hur du beställer KTH Slack

KTH-personal beställer via: IT beställningsportalen .

Man ska själv inte bjuda in externa användare i KTH Slack (även om möjligheten finns), dessa inbjudningar kommer ej att hanteras. Vill man bjuda in externa användare till en extern kanal så ska man kontakta it-support@kth.se .

Vad kostar det att använda KTH Slack?

Pris per användare 

  • 25 sek / månad för personal som är anställd vid KTH.
  • 25 sek / månad för användare som inte är anställda men har KTH konto där avd/enhet/inst står för licenskostnaden av programmet (gäller medlemskap i en eller flera externa kanaler)
  • 0 sek / månad för personer utan KTH konton som då blir så kallade Single-channel guests i externa kanaler

Läs mer om hanteringen av Slack-kanaler .

Övriga frågor gällande beställningar av KTH Slack.

Vid övriga frågor om beställningar av KTH Slack eller andra övriga frågor om Slack (läs gärna igenom all information här på våra KTH Slack sidor först) vänligen kontakta: it-support@kth.se