Till innehåll på sidan

Rensa webbdata i webbläsaren

Om du inte kan logga in på en webbplats eller om webbplatsen inte fungerar som du förväntat dig, då kan du testa med att rensa webbdata i din webbläsare. Här hänvisar vi till lathundar som visar hur du rensar webbläsarens cache, cookies och webbhistoriken. Lathundarna går igenom Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Safari på iOS enheter (iPhone, iPad) och Android telefon.

Hitta namnet på din webbläsare

Om du är osäker på vilken version av webbläsare du använder, gör så här:

  1. I din webbläsare, öppna menyn. Symbolen är oftast tre prickar, tre streck eller ett kugghjul.
  2. Öppna undermenyn “Hjälp”
  3. Du bör nu se ett val som heter "Om [webbläsarens namn]”

Om du inte ser instruktionerna för din specifika version eller webbläsare, sök på webbläsarens Hjälp-meny för "Clear Cache/rensa historik".

Obs! Starta om webbläsaren efter du rensat den enligt en av lathundarna.

Hur man rensar webbdata i en specifik webbläsare

Här hänvisar vi till webbläsarens supportwebbplatser där information uppdateras av leverantören till den specifika webbläsaren.

Om du använder en annan webbläsare på din android enhet, besök webbläsarens supportwebbplats för anvisningar.

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-11-09