Rensa webbdata i webbläsaren
Om du inte kan logga in på en webbplats eller om webbplatsen inte fungerar som du förväntat dig, då kan du testa med att rensa webbdata i din webbläsare. Här hänvisar vi till lathundar som visar hur du rensar webbläsarens cache, cookies och webbhistoriken. Lathundarna går igenom Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari, Safari på iOS enheter (iPhone, iPad) och Android telefon.
Hitta namnet på din webbläsare
Om du är osäker på vilken version av webbläsare du använder, gör så här:
- I din webbläsare, öppna menyn. Symbolen är oftast tre prickar, tre streck eller ett kugghjul.
- Öppna undermenyn “Hjälp”
- Du bör nu se ett val som heter "Om [webbläsarens namn]”
Om du inte ser instruktionerna för din specifika version eller webbläsare, sök på webbläsarens Hjälp-meny för "Clear Cache/rensa historik".
Obs! Starta om webbläsaren efter du rensat den enligt en av lathundarna.
Hur man rensar webbdata i en specifik webbläsare
Här hänvisar vi till webbläsarens supportwebbplatser där information uppdateras av leverantören till den specifika webbläsaren.
- Visa och ta bort webbhistorik i Microsoft Edge (support.microsoft.com)
- Rensa kakor och webbplatsdata i Firefox (support.mozilla.org)
- Rensa webbinformation i Google Chrome (support.google.com)
- Visa och ta bort webbhistorik i Internet Explorer (support.microsoft.com)
- Rensa surfhistoriken i Safari på datorn (support.apple.com)
- Ta bort sparade cookies och data i Safari (support.apple.com)
- Rensa historik och cookies från Safari på din iPhone, iPad eller iPod touch (support.apple.com)
- Rensa webbinformation i Chrome webbläsaren på en Android enhet (support.google.com)
Om du använder en annan webbläsare på din android enhet, besök webbläsarens supportwebbplats för anvisningar.