Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Arbetssida

Testfil3 - rotmapp

GFL-modellen

Generativ förändringsledning

När förändring har blivit den enda konstanten, utmaningarna vi ska lösa är komplexa, kan den generativa förändringsmodellen komplettera traditionell modell för planerad förändring rusta dig som ska leda förändring där kanske både vägen och nyläget är ovisst. Kursen som ingår i KTH:s personalutvecklingsutbud rekommenderas av programledningen för Framtidens utbildning. Om inte en renodlad KTH-kursomgång startar, kan den som anmäler sig läsa den öppna kursen (anmälningsdeadline 31/8).

Läs mer och intresseanmäl dig NU! (intra.kth.se)

Projektlistningar med olika taggningar

Nya KTH-gemensamma projekt

KTH-gem24

Fikasnack om framtidens utbildning #67. Bild på en man som ler.
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 67 lajv med Rodrigo Muro.

Podd #67

Fikasnack med prisade läraren Rodrigo Muro

Vilken pedagogisk filosofi driver en mottagare av KTH:s pedagogiska pris 2024? Rodrigo Muro forskar och undervisar på avdelningen för ljud och design på Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE). Lyssna på Rodrigos fikasnack med poddvärden Marcus Lithander och Daniel Koch , som är vice programledare i Framtidens utbildning.

KTH Play #67 / Spotify #67 / Youtube #67

Grafik med KTH:s logotyp, texten Fikasnack om framtidens utbildning #66 bild på kvinna som ler.
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 66 med Olga Viberg.

Podd #66

Fikasnack om AI och lärande i högre utbildning

Hur generativa AI-verktyg förändrat studenternas sätt att lära sig och vad betyder det för KTH och lärare? Träffa Olga Viberg, numera klusterledare för AI och lärande i högre utbildning i fikasnack med Marcus Lithander (poddvärd) och Joakim Lilliesköld (vice programledare Framtidens utbildning).

KTH Play #66 / Spotify #66 / Youtube #66

Grafik med KTH:s logotyp, texten Fikasnack om framtidens utbildning #65 bild på grupp med racerbil.
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 65 med KTH Formula Student. Grafik: KTH.

Podd #65

Fikasnack om KTH Formula Student

Vad är KTH Formula Student och vilka effekter har det studentledda projektet på de engagerade studenternas lärande och kommande arbetsliv? Marcus Lithander (poddvärd) träffar i Formula Student-garaget studenterna Albin Eriksson (projektledare) och Alexander Ekman (affärs- och marknadsansvarig) tillsammans med Emil Tagesson (alumn) och Mikael Nybacka (fakultetsansvarig lärare).

Om du har svårt att höra detta avsnitt, se gärna på video textad med tidslinjer på KTH Play #65 .

Spotify #65 / Youtube #65

kthformulastudent.se/

Kolla Marcus testa KTH Formula Student-bilen

Grafik med KTH:s logotyp, texten Fikasnack om framtidens utbildning #64, bild på Sara och Lydia
Fikasnack om framtidens utbildning avsnitt 64 med Sara Naumann och Lydia Boij. Grafik: Malin Ringsby, KTH.

Podd #64

Fikasnack om kursdesign och studieteknik för lärande

Hur kan studenternas lärande förbättras? Vad kan läraren göra? Vad kan studenten göra? Hör även om rollen som principledare för Aktivt studentcentrerat lärande. Marcus Lithander (poddvärd och principledare) och Anna Jerbrant (programledare, Framtidens utbildning)  fikasnackar i avsnitt 64 med  och (prefekt och programansvarig).

Spotify #64 / Youtube #64 / KTH Play #64

Nya skolprojekt 2024

Skolprojekt 2023 som fortsätter/nystartar