Webbinarier om Mentimeter
Här har vi samlat några inspelade Lunch 'n’ Learn webbinarier om Mentimeter.
Hur kan mina studenter bli aktiva medskapare istället för passiv publik?
Oavsett om studenterna är på plats tillsammans med läraren i sal eller befinner sig på andra platser, så finns behovet av att interagera med varandra och med materialet. Under webbinariet får vi ta del av sätt att jobba med "isbrytare", delade dokument, diskussioner och aktiviteter i Canvas. Vi tar även del av sätt att jobba med social närvaro i Zoom, Mentimeter och hur vi kan planera våra aktiviteter med en mötesplan. Webbinariet avslutades med en öppen diskussion (som inte är inspelad).
Du kan även se videon på KTH Play: Hur kan mina studenter bli aktiva medskapare istället för passiv publik? (play.kth.se, Lunch 'n' Learn 2021-10-20) .
Lärare berättar: Hur Mentimeter kan stödja undervisning och lärande
I detta webbinarium berättar Åsa hur hon använder Mentimeter i sin undervisning och Oliver visar hur verktyget kan användas för att engagera studenter asynkront. Vill du skapa mer interaktion med dina studenter eller deltagare i en workshop? Vill du veta vad de tycker eller vill du få en uppfattning om deras förkunskaper? Mentimeter gör det möjligt.
Du kan även se videon på KTH Play: Lärare berättar: "Hur Mentimeter kan stödja undervisning och lärande" (play.kth.se, Lunch 'n’ Learn: 2021-05-11) .