13 Ordna Campus fair och Kårens dag

Starthändelse

Uppstartsmöte för Campus Fair och Kårens dag

Resulterar i

Student har tagit del av KTH:s stöd och service och fått information om THS föreningar och aktiviteter

Aktörer

Information och Service (I&S) och THS

Beskrivning

Två gånger om året arrangeras Union Day & Campus Fair där nyantagna, och befintliga nyfikna studenter välkomnas till sitt kårhus. Under dagen ställer kårföreningar, THS centrala organ, KTH funktioner och utvalda organisationer ut för att informera och inspirera studenterna om hur de kan få ut det bästa av sin tid vid KTH. Eventet är tillgängligt på engelska och på svenska.

THS och I&S genomför uppstartsmöte där eventets utformande och arbetsfördelning fastställs. THS bjuder in föreningar och sektioner. I&S bjuder in medverkande KTH funktioner (Studenthälsan, Alumni, med flera) och andra deltagare som är aktuella (Mecenat, Kammarkollegiet, med flera).

Marknadsföring sker via KTH kanaler av I&S och via THS kanaler av THS. Marknadsföringsmaterialet tillhandahålls av THS.

Eventet genomförs, därefter följer utvärdering av eventet.

Beskriven av

Arbetsgruppen Kommunicera med internationella studenter: inresande utbytesstudent (Information och service och Mobilitet och partnerskap från EDO, Internationella koordinatorer från respektive skolas verksamhetsstöd samt THS), november 2022

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät