Fakturering av ”mindre insatser”
Här kan du läsa vad som gäller på ABE-skolan vid fakturering av "mindre insatser" inom skolan samt vilka uppgifter som behöver skickas in för att internfakturering ska kunna ske.
Önskar du fakturera en mindre insats behöver ett faktureringsunderlag ( Faktureringsunderlag mindre insatser inom ABE-skolan.pdf ) fyllas i och skickas in till ekonomiadministrationen på skolan ( ekonomi@abe.kth.se )
Verksamhetsstödet vid din institution (se kontaktuppgifter nedan) hjälper dig med att fylla i faktureringsunderlaget och att skicka in det till ekonomiadministrationen.
De uppgifter som behöver lämnas över till verksamhetsstödet är följande:
- Uppdragsbeskrivning (ex. föreläsning kurs Axxxxx)
- Antal timmar och överenskommet timpris alt. totalpris för uppdraget
- Köpande avdelning
- Vilket projekt som skall få intäkten
Viktigt
Inför årsbokslutet måste samtliga blanketter vara inskickade senast den 15 december innevarande år för att intäkten/kostnaden skall hamna på rätt år. Underlag som inkommer senare kommer att regleras nästkommande år.
Kontakt till verksamhetsstödet
Institution | Kontakt |
---|---|
Arkitektur | admin@arch.kth.se |
Byggvetenskap | admin@byv.kth.se |
Fastigheter och byggande | admin.tr10b@abe.kth.se |
Filosofi och historia |
|
SEED |
admin.tr10b@abe.kth.se |
Samhällsplanering och miljö | adminstration-som@abe.kth.se |