Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Fakturering av ”mindre insatser”

Här kan du läsa vad som gäller på ABE-skolan vid fakturering av "mindre insatser" inom skolan samt vilka uppgifter som behöver skickas in för att internfakturering ska kunna ske.

”Mindre insatser” omfattar exempelvis:

  • Uthyrning av lokaler mellan institutioner/inom skolan
  • Enstaka föreläsningsinsatser (ett fåtal timmar)
  • Försäljning av möbler internt inom skolan

Önskar du fakturera en mindre insats behöver ett faktureringsunderlag ( Faktureringsunderlag mindre insatser inom ABE-skolan.pdf ) fyllas i och skickas in till ekonomiadministrationen på skolan ( ekonomi@abe.kth.se )

Verksamhetsstödet vid din institution (se kontaktuppgifter nedan) hjälper dig med att fylla i faktureringsunderlaget och att skicka in det till ekonomiadministrationen.

De uppgifter som behöver lämnas över till verksamhetsstödet är följande:

  1. Uppdragsbeskrivning (ex. föreläsning kurs Axxxxx)
  2. Antal timmar och överenskommet timpris alt. totalpris för uppdraget
  3. Köpande avdelning
  4. Vilket projekt som skall få intäkten

Viktigt

Inför årsbokslutet måste samtliga blanketter vara inskickade senast den 15 december innevarande år för att intäkten/kostnaden skall hamna på rätt år. Underlag som inkommer senare kommer att regleras nästkommande år.

 Kontakt till verksamhetsstödet

Institution Kontakt
Arkitektur admin@arch.kth.se
Byggvetenskap admin@byv.kth.se
Fastigheter och byggande admin.tr10b@abe.kth.se

Filosofi och historia

  admin.pah@abe.kth.se

SEED

admin.tr10b@abe.kth.se
Samhällsplanering och miljö adminstration-som@abe.kth.se