Stöld/förlust av telefon eller dator
Har din dator eller telefon stulits eller skadats? Läs här vad du behöver göra.
1. Spärra telefonens SIM-kort
För att spärra telefonens SIM-kort, ring Tele2:s kundtjänst eller KTH:s teleservice:
Tele2:s kundtjänst: 0772-25 25 25 (vardagar: 07.00-20.00, helger 09.00- 15.00)
När Tele2:s kundtjänst har stängt: 0772-252525 , eller från utlandet +46772252525 .
Mer info på Tele2:s hemsida:
www.tele2.se/support/problem/hjalpartiklar/sparra#!
KTH:s teleservice: 08-790 66 00 (Mån-Tors: 09.00-11.00 och 13-14, Fre: 09.00-11.00).
2. Stöldanmäl dator eller telefon
Stöldanmälan ska fyllas i via Polisens hemsida ( Polisen.se: Polisanmälan )
Skicka en kopia på stöldanmälan till ekonomiadministrationen ( ekonomi@abe.kth.se ) samt till infrastruktur@abe.kth.se
3. Spärra dator eller telefon
Kontakta KTH:s teleservice/ IT-avdelning för att spärra utrustningen.
Teleservice/IT behöver Polisens diarienummer och telefonens IMEI/serienummerför att kunna spärra telefonen/datorn.
Diarienummer skickas till: teleservice@kth.se (för telefon) eller it-support@kth.se (för dator)
I samband med att din telefon anmäls skadad eller stulen meddelar du din närmaste chef om vad som har hänt. Därefter tas beslut om att ersätta telefonen/datorn genom inköp eller övertagande av annan enhet.