Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsbrev

För att det tydligt ska framgå att KTH är avsändare vid utskick av nyhetsbrev finner du här en riktlinje till var grafiska element bör placeras.

Att tänka på vid skapandet av nyhetsbrev

  • Vad är målet med nyhetsbrevet?
  • Vilka är läsarna?
  • Vad vill vi kommunicera till våra läsare?
  • Hur ska vi göra det på ett effektivt sätt?
  • När i tid är det mest lämligt?
  • Hur ofta ska vi skicka nyhetsbrev?
  • Hur ser vår publiceringsplan ut?

Placering av grafiska element

  • Sidhuvudet på nyhetsbrevet, innehåller logga, eventuellt engelskt namn om utskicket är internationellt samt namnet på avsändaren inom KTH. Dessa delar bör ses som riktlinjer som nyhetsbrevet ska följa.
  • Sidfoten på nyhetsbrevet innehåller KTH-element, webbplatsadress samt kontaktuppgifter till innehållsansvarig. Dessa delar bör också ses som riktlinjer vilka nyhetsbrevet ska följa.
  • Typsnitt som ska användas i nyhetsbrev är Arial, i likhet med rubriker och brödtext för nyheter på KTH:s webbplats.
  • Innehållet i form av puffar och bildplacering kan ses som rekommendationer för att ge en bra läsbarhet samt spegla upplägg som KTH har i övriga digitala forum.