Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Ledighet, frånvaro och tid (KTH-HR)

I KTH-HR ansöker anställda om ledighet, rapporterar frånvaro och tid, samt klarmarkerar. Chef godkänner och attesterar ärenden.

Viktigt att veta om KTH-HR

I KTH-HR anmäler du ledigheter, frånvaro och tid. Efter granskning, klarmarkering och attestering förs ärendena över till KTH:s lönesystem. Observera att du behöver registrera utlägg i KTH-RES .

För att säkerställa korrekta löneutbetalningar till anställda, är huvudregeln att allt som gäller den innevarande månaden ska attesteras av chef i KTH-HR och KTH-RES, se vad som gäller för respektive månad under hålltider .

Det är särskilt viktigt att all frånvaro som påverkar lönen så som exempelvis tjänstledighet, registreras och attesteras i god tid innan ledigheten påbörjas för att undvika att du får en löneskuld.

Svar på vanliga frågor om KTH-HR ​​​​​​​

Kontakt

loneprojektet@kth.se ​​​​​​​

Felanmälan

För felanmälan, kontakta IT-Support ​​​​​​​ eller loneprojektet@kth.se