Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Ledighet, frånvaro och tid (KTH-HR)

I KTH-HR ansöker anställda om ledighet, rapporterar frånvaro och tid, samt klarmarkerar. Chef godkänner och attesterar ärenden.

KTH-HR är ett pågående projekt

Arbetet med att implementera KTH:s nya lönesystem, KTH-HR, pågår för fullt och fortsatt i projektform minst fram till sommaren. HR tar löpande emot feedback och arbetar kontinuerligt med att förbättra och vidareutveckla systemet.

Det kommer många frågor till projektgruppen, vilket kan leda till längre svarstider. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Frågor och svar om KTH-HR (FAQ)

Viktigt att veta om KTH-HR

I KTH-HR anmäler du ledigheter, frånvaro och tid. Efter granskning, klarmarkering och attestering förs ärendena över till KTH:s lönesystem. Observera att du behöver registrera utlägg i KTH-RES .

För att säkerställa korrekta löneutbetalningar till anställda, är huvudregeln att allt som gäller den innevarande månaden ska attesteras av chef i KTH-HR och KTH-RES, se vad som gäller för respektive månad under hålltider .

Det är särskilt viktigt att all frånvaro som påverkar lönen så som exempelvis tjänstledighet, registreras och attesteras i god tid innan ledigheten påbörjas för att undvika att du får en löneskuld.

Svar på vanliga frågor om KTH-HR (FAQ) ​​​​​​​

Guider till KTH-HR

Har du frågor om KTH-HR?

Om du undrar något om systemet eller projektet, kontakta​​​​​​​ loneprojektet@kth.se

Om du har tekniska problem eller vill göra en felanmälan, kontakta it-support@kth.se ​​​​