Publiceringskanaler för platsannonser

KTH publicerar platsannonser i ett antal digitala medier. På sidan listas våra aktuella mediekanaler för respektive anställningskategori. Du finner också information om extra digital- respektive printannonsering.

Digital media

Annonsen publiceras automatiskt på nedanstående kanaler vid extern publicering. Publicering på intranätet kan inte kombineras med att publicera externt på kth.se och andra externa kanaler. Dold publicering gäller enbart befordran, docent, gästprofessor, affilierad fakultet, affilierad eller adjungerad professor.

T/A/S: Platsbanken (Arbetsförmedlingen, sprids vidare till Platsbankens europeiska motsvarighet EURES: ec.europa.eu/eures), KTH.se, Indeed (sponsrad annons)

Doktorander, postdoktorer, forskare, forskningsingenjörer, amanuenser och lärare:
Platsbanken (Arbetsförmedlingen, sprids vidare till Platsbankens europeiska motsvarighet EURES: ec.europa.eu/eures), KTH.se, Academic Postions (svenska annonser sprids även till motsvarande webbsidorna i Danmark, Finland och Norge, engelska annonser sprids till motsvarande webbsidorna i Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Holland, Belgien, England, Spanien, Italien och academicpositions.eu) samt ingenjörsjobb (svensk och europeisk sajt), Indeed, Euraxess. ​ För doktorandtjänster, läs mer under samannonsering av doktorandtjänster .

Extra annonsering som kan beställas via rekryteringsannonser i rekryteringssystemet finner du i listan nedan. Kostnaden belastar rekryterande chef.

  • LinkedIn Premium 3900 kr/annons
  • Facebook + Instagram från 3000 kr/annons
  • Blocket jobb - pris vid förfrågan då olika alternativ finns
  • ResearchGate 399 EUR/annons
  • Naturejobs från 400 EUR/annons

För extern publicering på andra webbplatser och sociala medier eller genrella frågor kring annonsering maila rekryteringsannonser@kth.se  Vi hjälper vi till med förfrågan, prisuppgifter samt produktion av annonsen via KTH:s kommunikationsbyrå.

Tidningsannonsering (Print)

Även viss övrig rekrytering kan behöva förstärkas med tidningsannonser (printannonsering). Dessa extra mediakostnader betalar skolorna. För mer information om annonsering i tryckt media, kontakta oss på rekryteringsannonser@kth.se . Tänk på att olika tidningar har olika materialdagar, dvs då materialet senast måste vara inlämnat, och att man bör vara ute i god tid för att hinna med korrekturvändor inom KTH före materialdagen.

Annonsförsäljare

De medarbetare på KTH som står som kontaktpersoner i annonserna blir ibland uppringda av rekryteringsföretag som arbetar med webbannonsering och matchning. Vid flera tillfällen har dessa försäljare i sina försök att sälja sina tjänster, hänvisat till överenskommelser med KTH. Det finns inga sådana överenskommelser. Alla samarbetspartners för annonsering administreras av rekryteringsfunktionen på personalavdelningen. Om ni blir uppringda, hänvisa till oss på rekryteringsannonsering . Var uppmärksam på krav på fakturor och liknande som rör rekryteringsannonsering!

Här kommer förslag på text att ha med i annonsen för att undvika annonsförsäljare och dylikt:

Svenska: Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Engelska: We firmly decline all contact with staffing and recruitment agencies and job ad salespersons.

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:rekryteringsannonser@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2020-05-29