Olika mallar
Fasta, personliga, för en enhet, eller för hela KTH?
Mallar
Varför använda mallar?
Det kan användas när man beställer ofta återkommande produkter hos en leverantör.
Är det en produkt som beställs mindre sällan men är samma tipsar vi er om att läsa om
se länken till "Återkommande beställningar"
för att kopiera tidigare besällning för att spara tid.
Det finns flera sätt att skapa en mall av en varukorg beroende på vilken behörighet man har i WISUM.
- Fritextmallar som är skapade av KTH e-handeln och syns under ett område eller under en leverantör för avrop av produkter som finns på avtalet men inte produktvisas av någon anledning.
De är skapade med de vilkor som gäller för leverantören och avtalet och underlättar uppföljning och inköpsstatistik
Beskrining hur de används finns här under denna länk - Enhetsmall - Kan skapas av personer som väljer att ofta köpa in samma produkt ofta av olika personer inom skolan/avdelning/grupp.
Beskrivning kommer inom kort - Organisationsmall för KTH - Mallar som gäller för hela KTH är skapade av produkt eller funktionsansvariga för ett område för att enkelt lägga en varukorg som innehåller flera varor för att en beställing ska bli komplett för behovet.
Beskrivs inte här - finns behovet kontakta E-handeln. - Personlig mall, endast du kan se och använda den
Beskrining hur de skapas och används finns här under denna länk
Generellt är mallarna är bara aktuella så länge leverantör/återförsäljaren sänder information om produkten och samma artikelnr i sin dagliga prisfil. Fungerar inte med punchout produkter.